Radek Kurc se obklopil rodinou a přáteli. Je z toho výborný hardrock!

• Číst 3556 krát

Radek Kurc s přáteli se vydal Kolem ohňů. Nelekejte se, název desky by odpovídal spíš folku nebo country muzice, ale Radek je milovník hard rocku a amerických bouráků. Když před časem utlumil činnost kapely Empire a začal se naplno věnovat svému studiu Aquarium, bylo jasné, že dřív nebo později vyleze ven s nějakou novou nahrávkou. A ten čas právě dozrál.

Radek se obklopil rodinou a přáteli. A ta pohoda je z nahrávky znát. Třicetiminutovou desku nahrála kapela v sestavě Radek Kurc – zpěv, Dennis Kurc – kytara, Honza Liewald – kytary, Olaf – basa, Vítek Jančura – bicí. S vokály této partičce pomohla Kateřina Kurcová.

Tahle sešlost osciluje na pomezí hard rocku a sem tam zazní také resofonická kytara, která se používá spíš v country a bluegrassu. Je to taková kombinace americké muziky se vším všudy a k tomu šikovné české texty. Toto cédé má rozhodně co nabídnout. Je to hlavně poctivá muzika.

Radek umí stále pořádně hardrockově zaječet, jeho hlas dokáže vyšplhat do pěkných výšek. Ale není to žádné bezhlavé ječení, to prostě musíte slyšet. Poslouchá se to fakt příjemně.

Deska začíná titulní vypalovačkou Kolem ohňů, následuje rovněž nekompromisní. Ne, nechci, neustoupím. Pak přichází dvojice pomalejších skladeb. Noční anděl plyne ve středním tempu a Kamenný blues je prostě blues. Takže zase je to ta Amerika. Bang bang rock n roll je přesně taková jízda, jakou podle názvu čekáte. Starému dobrému „Empajru“ je asi nejblíž píseň Jak blázen. Houpavá i dostatečně ostrá zároveň. Radkovi to furt zpívá a jeho kapele to navíc báječně hraje. No a předposlední písnička Za oceán se vydává přes tu velkou louži do té „naší Emééériky“. Přitom to začíná tak nevinně. Akustické kytary, zpěv racků a šumění oceánu. Nejdelší skladba celého alba mě láká k dalšímu poslechu. A když se převalíme přes ten oceán, tak na nás vybafne angličtina. Ano, poslední song se jmenuje Who´ll stop the rain. Je to cover od Vince Neila, proto mi to bylo povědomé.

Měl jsem a mám stále rád kapelu Empire, budu mít rád i tuhle sešlost přátel Radka Kurce. Empire jsem viděl několikrát živě, doufám, že budu mít stejnou možnost i v případě aktuální desky.