PARADOXY - Mezi póly (2009)

• Číst 2311 krát

Paradoxy oprašují některé 20 let staré pecky

Při pohledu na 2CD Mezi póly kapely Paradoxy mně hned napadla rádobyvtipná paralela. „To sou ale Paradoxy, pane Vaněk", parafrázuji slavnou větu ožralého sládka trutnovského pivovaru, kterou adresoval alter egu Václava Havla, tedy Ferdinandu Vaňkovi, v divadelní hře Audience. Ne, tohle jsou jiné Paradoxy. Není to ani Paradox. Není hard rocková kapela z Plzně. Jsou to Paradoxy z obce Chyšky, tahle kapela se před dvaceti lety jmenovala Paradox a část jeho repertoáru dodnes hraje.
Na profilu kapely se píše, že „z původního Paradoxu zůstal kytarista a autor většiny skladeb Petr Kortánek. „Novými" tvářemi v kapele jsou Martin Jindrák - zpěv, (Tři Bečky), Petr Kabát – basa, (Pohoda – rock, Kentaur, Pučmeláci – band), Tereza Kortánková – klávesy, Ondra Piroutek – bicí (Marimba), Jaromír Kabát – kytara (Allegro, Kentaur, Fantom) a Megí Houdková – housle. Všichni muzikanti jsou ostřílení mazáci, kteří mají po muzikantské stránce ledacos za sebou a jsou tedy zárukou toho, že posluchač uslyší kvalitní a bezprostřední živou muziku". Konec citace. Tak uvidíme.
Recenzovaná nahrávka obsahuje dva disky, první má víc jak 50 minut druhý kolem 40 minut. Dříve by se to vešlo s odřenýma ušima na jednu audiokazetu, dnes z toho jsou dvě céda. Zaujal mě song Morava, která by báječně seděla k seriálu Vinaři. Celá nahrávka se nese v tancovačkovém duchu. Stejnou muziku si dovedu představit i na nějakém plese. Hlavně bicí mi totiž takovou plesovou kapelu hodně evokují. Bum, bum, čvacht! Z průměru prvního disku vystupuje poctivá rocková balada Neříkej, která graduje pěknou kytarovou jízdou. Zaujala mě i textem.

Druhý disk je věnován starým písním původní kapely Paradox. Začíná dvojicí písní o životě. Jmenují se Nejkrásnější dar a Noty života. Texty jsou poplatné době vzniku před 20 lety. V úvodním motivu písně Dívka cítím inspiraci AC/DC nikoliv však pouhou kopii. Rozverná muzika mě baví v songu Mrazík.
Hádejte, o čem je vtipný text?

Paradoxy nehrají hard rock, převážně se prezentují rockovou muzikou s příměsí rockenrollu, která neuráží. Škoda, že podobná muzika nehraje z mainstreamových rádií. Můj šálek kávy to ale není.