Metal Craft, mladá kapela protřelých muzikantů

• Číst 3145 krát

Kapela Metal Craft je relativně mladým spolkem již protřelých muzikantů. Zrodila se v Praze v roce 2014. Kluci ale prošli řadou jiných kapel. Bubeník Martin například zakládal ABAX, první speedmetalovou kapelu u nás. Vokalista Hanz působil v řadách FAIDON nebo D. N. A. Kytarista Tomas hraje ještě s Judas Priest revival a působil v celé řadě známých spolků, ze kterých jmenujme band MILANA SCHELINGERA, TAM a ROCKAUTOMAT. Sestavu Metal Craft doplňuje basák Junior, který dosud působil u punkových ŠLUS.
Zajímavá směsice muzikantů dává tušit, že může jít o zajímavou nahrávku. Třípísňové ípíčko vzniklo v loňském roce v Ponte Studios Most. Hutný zvuk dává vyniknout hudebnímu umu zúčastněných borců. Kapela o sobě tvrdí, že stojí pevně na základech NWOBHM. Hlavně pro mladší ročníky rozkryju tuhle zkratku. Je to „nová vlna britského heavy metalu“, kterou rozpoutaly v 80. letech kapely Iron Maiden a třeba Judas Priest. Dodnes obě legendy zpoza La Manche miluju, proto se mi líbí i tvorba našich Pražáků Metal Craft.
Tři písně jsou fakt pěknej old school heavy metal. Kapela k tomu nepotřebuje žádná cingrlátka. Prostě, kytara, basa, bicí a zpěv. Cédéčko je zabalené do pěkné pošetky. Možná se to dá i označit digipakem, ale je to přece jen pěkná papírová obálka a ne jen obyčejný „svačinový“ pytlík z trafiky. Anglické texty sice v bookletu zobrazeny nejsou, ale názvy hovoří celkem jasně. „Fell the fire“ disk otevírá. A hned úvodní píseň zní jako opravdu staří Judas Priest. Kopírka to ale není. Jen ty starý dobrý riffy tam prostě jsou. „Poison arrows“ se valí jako železo v kovárně. Vážně dobrej song. To je prostě fakt. Závěrečná „G. U. N. (Get up Noise)“ je takovou slovní hříčkou. Její základ stojí na tvrdém kytarovém riffu. Kapele to dobře zpívá.
Budu se těšit na další nahrávky METAL CRAFT. Tohle je muzika, která v ČR zase tolik slyšet není. Kvalitní old school heavy metal totiž není moc v kurzu. Pro staromilce jako jsem já, je to ale velmi příjemná muzika.