Rocková sešlost Silent Session

• Číst 2269 krát

O kapele SILENT SESSION z Turnova jsme už na našem webu informovali. Nyní vám přinášíme recenzi stále ještě aktuálního alba „Poslední na zemi“ z roku 2015.

SILENT SESSSION působí v sestavě Honza Hlůže – zpěv, Honza Mikyska – kytara, Jirka Jandura – bicí, Leoš Gerlich – basa.

Část kapely můžete znát z jejího dřívějšího působení ve skupině ALIEN, která vydala desku v roce 1991 s názvem „Dance with the alien“. Tohle cédéčko dnes sběratelé přirovnávají k rodinnému zlatu, byť v té době kritika nešetřila perem ani papírem. Heavy a speed metal tehdy nebyl zrovna v kurzu a kapely jako třeba HAMMERFALL tento styl oprášily až mnohem později. Mně se Tanec s vetřelcem vždycky líbil. Jsem staromilec, ale v tomhle případě jsem asi předběhl dobu stejně jako Vetřelec.

SILENT SESSION nemá se stylem hraným ALIENEM mnoho společného. Musím zmínit hudební zralost kluků. Jejich písničky mají švih a tah na branku. Je to příjemný rock s lehkým přesahem k dalším stylům. Honza Hlůže zpívá parádně, jeho hlas má prostě grády. Umí zapět naprosto civilně jako třeba v titulní baladě „Poslední na zemi“ nebo naopak pořádně rockově přitvrdit na pilu v songu „Hned teď“. Tenhle název mi připomněl píseň „Teď hned“ od ALIEN. Nic než tahle jazyková hříčka a personální obsazení ale obě kompozice nespojuje.

Celkově bych řekl, že se kapela pohybuje na rockových polích, ale umí napsat i hit vhodný pro mainstreamová rádia. To by mohl být třeba případ písně „Nahý v trní“. Ta má švih, melodii i zapamatovatelný text. Rovněž se může stát, že se rádiovým hitem stane „Může se stát“ :-) Parametry hitovosti totiž tahle píseň taky má. Závěrečný song nazvaný „Pád“ mě vyloženě láká, pustit si desku znovu. Dobrá práce, pánové!