Lady Kate v slzách života

• Číst 4287 krát

Tak zase mám tu čest udělat recenzi na placku. Tentokrát je to kapela Lady Kate. Nedělám recenze rád, protože se necítím zcela oprávněný hodnotit něco, co je tak hrozně neuchopitelné a pestré jako je muzika – to může být jistý druh sebevraždy. Co se líbí nebo nelíbí mně, může jiným uším znít zcela opačně. Tak jsem si nasadil tepláky za stopade, uvařil kýbl kávy, prolámal jsem si pravý ukazováček / jinak psát neumím /, nasadil sluchátka a jal se poslouchat to, za čím stojí spousta práce a času. Lady Kate je z Jihlavy hrající od roku 2007 a mám dojem, že fluktuace zpěvaček je v této kapele poměrně vysoká – možná nejsem zcela přesný, ale mám dojem, že se jedna v pořadí o čtvrtou zpěvačku a s tím je spojena i nová placka s názvem TEARS OF LOVE. V názvu placky je ten ženský element jednoznačně cítit, chlapi by se asi slovu „láska“ vyhnuli…ale kdo ví. Tak pojďme na to. Vše by to mělo být na Gothic heavy notičku.

První song začíná dobře a tak se těším, co bude dál. Skladba ALIVE ale překvapivě nepřináší zpěv v tom pravém slova smyslu. Spíše jde jakoby o další hudební nástroj a tudíž se jedná o záležitost bez textu – něco jako vstupní brána do alba. Zní to zajímavě a jako uvítání posluchače to může fungovat. Tady ale musím být tolerantní – já totiž nesnáším Tarju a tak tuším, že budu mít s touto deskou problém.

Titulní skladba TEARS OF LOVE už je trochu o něčem jiném. Zpěv Anett je tu značně klidnější a přirozenější, vzadu slyším druhý hlas v operní poloze, ale nevadí mi to – naopak ten poměr není rušivý a působí hladivě. Tahle spodní poloha jí prostě sedí. Kytarové sólo je melodické, ale přidal bych více feelingu do prstů, jinak je fajn, že to není kytarová onanie, ale vkusně postavený moment. Finále skladby vás dostane do klidu, zklidněný hlas lehce koketující s basou. Když dozněl poslední tón, nebyl jsem rád a to je dobré znamení. Pokud mě první skladba nenadchla, tady se vše napravilo. A máme tu song TO THE EDGE, který je trošku odbočkou od gothic stylu a připadá mi více surový než bych čekal. Dokonce tu neslyším klávesové plochy, ale převažují kytary, což mi šmakuje. Fajn oddechovka, která vás nenutí k přílišnému ostření uší a intelektu. Od Anett bych tu čekal více dravosti, ale to bych možná chtěl příliš. Kytaristům bych doporučil více pracovat s tónem při sólech – nenechat ho jen znít, ale dát mu feeling.
ANOTHER DAY IN PARADISE?? Že by Collins?? Mačkám „play“. Tak jo, nemýlím se. Mám rád, když někdo uchopí světový hit a udělá ho po svém. Je to odvaha, ale člověk by k takové věci měl přistupovat s respektem a pokorou. Tenhle cover se mi ale líbí a vše, co jsem výše uvedl, bylo dodrženo. Zní to výborně a víc to nemíním pitvat.

Na desce nechybí pochopitelně správný cajdák. INSIDE by měl splnit i náročnější požadavky posluchače. Skladba má vše, co ke správnému ploužáku patří i když finále už hodně připomíná sever Evropy, ale myslím, že Lady Kate se inklinací k této části světa nijak ve své hudbě netají. Placka pochopitelně obsahuje více skladeb a to celkem osm, plus bonus v podobě Vltavy od pana Smetany. Celá fošna je anglicky až na skladbu s pořadovým číslem 7. Tajemství. Deska drží pohromadě a rád ji doporučím všem, kteří mají rádi ten severský podtón, i když je Jihlava spíše na jihu. Záměrně jsem se vyhnul porovnávání zpěvaček a to prostě proto, že to pokládám za nepřínosné…Držím této placce palce a vy ostatní si to zkuste poslechnout.

Tears Of Love 2017
1. Alive
2. Tears of love