Buněčný organismus Blaze Bayley snad nespí..

• Číst 2178 krát

Od minulé desky stihl objet půl světa, odehrát spoustu koncertů, hostovat čert ví kde všude a dát dohromady a vydat desku novou. Placka Endure and survive je přímé pokračování příběhu Williama Blacka z desky Infinite entanglement s podtitulem part 2.

I když je to celé stylizované jako sci-fi příběh, stejně se nemohu zbavit dojmu, že Blaze zpívá hlavně o sobě. Nejen tady, ty osobní pocity a srdce cítím z jeho písniček čím dál víc. A to je jedině dobře. Žádná přetvářka, dělá a hraje si, co chce a ono to funguje líp, než kdykoli předtím. Asi jste si všimli, že Blaze dělá i akustickou muziku a na téhle desce smíchal obě tyto jeho tváře a albu to myslím prospělo.

Vedle dvoukopákových, přesněji tedy dvoušlapkových metalových pasáží uslyšíte i ty akustické. Písnička Remember je celá akusticky, přihodili akordeon a nakažlivou melodii, která mi, když pominu, že se jedná o sci-fi, pasuje někam do přístavní hospody. Poslední písnička je zas vyšperkovaná ženským sametovým hlasem.

Vypadá to, že i sestava kapely už má pevnější základy a třeba kytarista Chris Appleton je spoluautor všech písniček na albu. Další jeho parťák Thomas Zwijsen, který se podílí hlavně na akustických nahrávkách a Blaze mu to oplácí při jeho coverech třeba od Iron Maiden, přispěl svou nylonkou a své místo tu má- kromě dalších hostů- i houslistka Anne Backer, která taky nehraje s Blazem jen na této desce.

Nejdřív jsem měl pocit, že třeba právě zmíněná Remember je jeden jasný hit. Omyl. Na téhle desce je silných písniček víc a dnes už vůbec nemám jen jednu, kterou bych doporučil. Eating Lies nebo klipovka Escape Velocity jsou další. Poslední dobou mě baví poslouchat, jak Blaze zpívá téměř do ticha. Text, jeho hlas a někde za ním třeba jen akustická kytara. A vůbec....tady není co kritizovat.

Alibisticky si nechám v záloze imaginární půlku hvězdičky, pro případ, že bychom se dočkali něčeho, co nás odrovná úplně, ale jinak není co řešit. Koupit, poslouchat. Nazdar.

blaze endure and survive 3000px