Argema – Pomaláče 5

• Číst 6539 krát

Argema opět potvrzuje svou reputaci jako králové pomalých skladeb s vydáním svého pátého alba, Pomaláče 5. Přestože Pepa mi v našem dnešním rozhovoru říkal, že na CD neměli tolik času, jak plánovali, jsou to profíci a CD se vydařilo.  I přes dlouhou historii a již pět vydaných CD s touto tematikou, kapela stále dokáže překvapit a nadchnout posluchače. Nové album obsahuje deset zcela nových skladeb, doplněných o letitou vzpomínku na staré dobré časy Argemy, která byla dosud hrána pouze na koncertech. Tento starý klenot dostal nové aranže a zvuky, včetně úžasného přídavku banja, který přináší do hudby ještě více života.

Pomaláče 5 se vyznačuje nejen skvělou hudbou, ale i kvalitními texty. Vybrat jednu nejlepší skladbu je obtížné, neboť celé album je plné excelentních melodií a silných textů. Nicméně pokud bych měl vybrat favorita, byla by to asi skladba "Vlci v nás". Její romantický úvod a refrén okouzlí posluchače, a přítomnost druhého hlasu v pozadí a originální nápady s bicími pasážemi ji činí jedinečnou.

Hlas Hnilice přidává skladbám další hloubku a emocionalitu, čímž zvyšuje celkovou hodnotu alba. I přes to, že Argema má za sebou již dlouhou kariéru, stále zní svěže a moderně, aniž by ztratila svou autentičnost. Pomaláče 5 je skvělým příkladem toho, jak kapela dokáže zůstat věrná sobě, přestože jde s dobou.

Kvalita nahrávky je bezesporu na vysoké úrovni, což činí z Pomaláče 5 ideálního společníka pro romantický večer ve dvou, doplněný lahodným červeným vínem a svíčkami. Celkově lze konstatovat, že Argema opět předvádí, proč jsou považováni za legendy v žánru pomalých skladeb, a Pomaláče 5 je dalším důkazem jejich mistrovství. Tohle CD udělá radost mnoha lidem.