Hutně thrashmetalové Ticho před bouří kapely Dissection

• Číst 6864 krát

Heavy thrashmetaloví DISSECTION z Kralup nad Vltavou vydali desku „Ticho před bouří“. Název kapely je sice krajně neoriginální, ale její muzika originálem je. Ve světě je dalších totiž minimálně dalších 6 kapel stejného jména. Nejznámější jsou asi death blackoví DISSECTION ze Švédska.
Příliš originality nepobral ani obal aktuální kolekce party z Kralup. Naštěstí muzika, která mi zní z přehrávače mě baví podstatně víc. Je to česky zpívaný thrash metal s příchutí melodického heavy metalu. Tohle se moc často neslyší. Kořeny kapely sahají až do roku 1985, kdy se zformovala parta pod jménem REACTOR, později též známí pod názvem REACTOR 666. Mezi roky 1990 až 2005 kapela hibernovala. Z mrtvých vstala v roce 2005 a od té doby hraje. Nepodařilo se mi dohledat, kdy došlo k přejmenování. Dnes to jsou prostě DISSECTION.

Kapela desku nahrála v sestavě Richard Richie Majer – kytara, zpěv, Miloš Vítek Šuk – baskytara, zpěv, Libor Peťka – bicí. Devět položek na ploše 43 minut se nese v duchu starého dobrého thrash metalu. Je to hutná muzika s drsným zpěvem, ale nejde o žádné křičení nebo zvracení. Growling tady opravdu nehledejte. Nejde taky o uspěchaný thrash metal, deska se celkově nese v pomalejším tempu, ale zní opravdu těžkotonážně. Prostě jde o „heavy“ výraz. To platí třeba o titulním „Tichu před bouří“, které zpestří melodická vyhrávka a pak lehké zrychlení v závěru. „V prostoru času“, kde kapela zpomaluje a zhutňuje kytarové riffy. Ten začátek je super. Trošku mi to připomnělo starý dobrý ARAKAIN. Ale nejde o kopírování. To je prostě oslí můstek v mé hlavě. Kapela mírně zrychlí ve spíš heavy písni „V nesnázích“, ale stejně nejde o žádnou rubanici. Líbí se mi i „kvákající“ kytarové sólo v závěru „Stop hříchu“.

Deska jako celek se mi líbí, ale s názvem kapely by to fakt chtělo něco udělat. Co třeba Dissector? Úprava loga by ani moc nebolela.