Koridor s pokerovou tváří a nadhledem padesátníků

• Číst 2272 krát

Valašský Koridor si pamatuju ze začátku 90. let, kdy se jedna jejich píseň dostala do hitparády Formule Pop. Pamatujete to někdo, to býval docela poslouchatelný týdeník se spoustou české rockové muziky, mezi kterou ale byla i spousta popových sraček. To ale nemění nic na tom, že jsem každý týden čekal, co pustí moderátor Honza Pokorný do éteru. V té době totiž nebylo snadné najít rockovou muziku na rádiích a tady se přeci jenom sem tam nějaká „metla“ objevila.

Koridor ze Zubří je ale ještě starší. Založen byl v roce 1985 a je naprostou raritou, že i po víc jak 30 letech hraje kapela v současné době téměř v „zakládajícím“ složení. Aktuální desku „Pokerový hráč“ kapela vydala ještě v roce 2017, přesto jde o naprostou novinku. Nahrála ji sestava Pavel Němec – kytara, zpěv, Petr Krupa – bicí, zpěv, Radek Nohavica – zpěv, flétny, Petr Krhovják – baskytara, zpěv. Jediným, kdo u vzniku Koridoru nebyl, je klávesák Karel Piskoř.

Pokud je mi známo, tak Koridor zrovna netrpí nadprodukcí svých desek. Podle dostupných údajů z profilů kapely na sociálních sítí by mělo jít o teprve čtvrtý stříbrný kotouček. Ale úplně jistý si tím číslem nejsem.

Kapela aktuálním počinem představuje nadhled padesátníků. Ten je patrný v poslední skladbě „Padesát“. Není ji zatěžko lehce se otřít o politickou špínu, stejně jako věnovat song Věrce Špinarové, která byla duší poctivá rockerka. Měl jsem ji rád a kluci z Koridoru taky. Takoví lidé by neměli umírat. Zaujala mě též titulní a hodně šlapavá skladba „Pokerový hráč“

Koridor hraje poctivý hard rock smíšený s heavy metalem, nešetří melodikou ani slušnými texty. Muzikanti to jsou protřelí, kytary i basa hrají skvěle. Jedinou výhradu mám ke zvuku bicích. Ten mi nějak nejde pod fousy, a to jsem v novém roce ještě neholil. Hihi, je to tak. Silnou stránkou Koridoru jsou pěvecké výkony. Klukům to opravdu zpívá, sice už nešplhají do takových výšek jako v devadesátkách, ale i tak není jednoduché pro neškolený hlas, zazpívat to co zpívají oni.

Kapele přeju, aby jí tenhle elán vydržel ještě hodně dlouho. Na internetu jsem se dočetl, že fanoušci si koncerty Koridoru stále žádají, a to je moc dobře.