XIII. století - Intacto

• Číst 2475 krát

XIII. století slaví 25 let a přichází s novou deskou Intacto
Pionýři českého gotického rocku, legendární jihlavská kapela XIII. století, slaví čtvrtstoletí. Toto významné výročí si zaslouží pořádnou oslavu. Tou je nádherný digipak s typickým vampiriózním motivem, který přesně zapadá do nebývale členité diskografie „třináctek". Proto si ani neodhaduju přesně spočítat, kolikáté řadové album kapely to vlastně je. Její diskografie je velmi členitá, byť dosud poslední album Dogma vyšlo již v roce 2009. V mezidobí ale vycházely výběry, bonusy a live nahrávky. Skupina se věnovala především živým vystoupením. Na domácích i zahraničních pódiích odehrála desítky koncertů.
Aktuální devítiskladbová kolekce zabírá „pouhých" 39 minut. Ty jsou ale beze zbytku naplněné nádhernou muzikou. Netajím se svou nákloností ke XIII. století. Novinka je nádherná, úžasná, tajemná, jednoduše geniální. Při poslechu naskakuje husí kůže. Famózní deska. Hypnotické melodie opakující se ve stejném rytmu kytar a rytmiky podbarvené silnými klávesovými motivy. Přesně takovou gotiku mám rád. Album je úderné i něžné zároveň, doslova se zarývá do kůže. Zvuk je průzračně čistý a přitom dostatečně temný.
Deska se začala rodit vloni v září za dlouhých měsíčných nocí v prostorách studia Benas na Seči. Nahrála ji kapela ve složení Petr Štěpán, Kateřina Kameníková, Jindřich „Henry" Dostál a Pavel Štěpán. Čtveřice se potom věnovala masteringu a obalu. Finální podoba vyšla 5. února 2016 péčí nadnárodního monstra jménem Warner music.
Hudba i aranžmá přináší typická stigmata XIII. století. Tradičně silnou stránkou jsou texty Petra Štěpána, který k nim uvedl na webu kapely: „Jsou o zakončení určitého cyklu, o smrti, lásce, tajemných místech a cestách bez návratu. Nikoli nutně v negativním slova smyslu. Jen jsem byl při jejich psaní více emotivní." A emoce z aktuální desky přímo tryskají.

Více z této kategorie: « Bohouš Heřman - BH Abraxas - Klid! »