Sounder není pouhá siréna

• Číst 3230 krát

Hardrocková parta SOUNDER (Siréna), která se hlásí k Luhačovicím, je složená z muzikantů, kteří žijí prakticky na celé jižní Moravě. Pepa Michálek a Marek Loučka působí též v ostřejší partě FORREST JUMP. Obě kapely spolu též hojně koncertují, takže je toto spojení nabíledni.

SOUNDER na desce s neortodoxním názvem „Nelove street“ sází na poctivý hardrock, kterému není cizí typický základ hammondek. Ano, tenhle klávesový nástroj k hardrocku prostě patří podobně jako kytary. K tomu si připočtěte melodický zpěv a šikovnou práci kytaristů, bicáka i basáka. Není to úplně jednoduchá muzika, má spoustu kudrlinek, kterým přijdete na kloub až po více posleších. Nebojím se říct, že jde o progresivní rock, jaký u nás moc kapel nehraje.

Deska vznikla v sestavě Pepa Michálek – zpěv, kytara, Jakub Ticháček – kytara, sbory, Petr Blahoš – klávesy, sbory, Marek Loučka – basa, Pavel Kurtin – bicí.

Cédéčko je zabalené v pěkném digipaku. Grafika má šmrnc, ale nedokážu z ní vyčíst, co vlastně název znamená. To ale nevadí. Grafické zpracování patří jednoznačně k tomu lepšímu, co jsme v poslední době viděl. Na triku ho má německý umělec Jonny Lindner a český bubeník Pavel Kurtin. O dobrý zvuk nahrávky se postaralo studio Šopa Standy Valáška. A právě dobře čitelný zvuk tomuto typu rocku sluší.  Za grafiku i zvuk píšu za jedna.

Texty napsal Pepa Michálek a musím říct, že mají zvláštní poetiku, místy hraničí až s poezií. To je případ třeba „Cizince“. Zajímavé proměny hlasu zpěváka se dočkáme v „Příšeří“. Závěrečná píseň „Cesta“ se slovy a klávesami Olafa Martínka, který v SOUNDERU působí jako host je zajímavým spojením téměř lidového textu a rocku. Hmm, dobrý!