Asmodeus: Naprosto utajená deska, přesto adept na CD roku!

• Číst 2297 krát

Dne 1. dubna vyšlo nové album klatovské skupiny Asmodeus. Není to žádný apríl! Opravdu to bylo přesně tak. O desce se předem nevědělo, kapele i vydavateli se podařilo vše utajit do poslední chvíle. Asmodeus nikdy netrpěl nadprodukcí. Donedávna poslední a skvělá deska „Past na Davida Klainera“ vyšla před dvěma lety. O to větší překvapení je aktuální novinka „Oko Horovo“, která je osmým počinem v diskografii devětadvacetileté kapely.

Musel jsem si vyguglit, co tento název znamená. Oko Horovo pochází z egyptštiny, je to mnohovýznamový staroegyptský posvátný symbol spojovaný s bohem Horem. Egyptská symbolika se vine konceptem obalu alba jako dlouhá nit.

Luxusně balený osmipanelový digipack přináší rovnou desítku skladeb, které se dělí o pouhých 31 minut. Je škoda, že deska není delší. Dobrého není nikdy dost, ale zároveň taky méně může znamenat více.

Hudebně se Asmodeus pohybuje na pomezí technického thrash a heavy metalu. Umí zahrát parádní melodie stejně jako sekat jeden thrashový riff za druhým. Sestava kapely se ustálila na složení Miloš Bešta – kytara, zpěv, Roman Houška – bicí, Dalibor Hirič – basa, František Knetl – kytary. A právě kytary dávají posluchačovým uším největší záhul. S každým dalším poslechem přicházím na nové fígle. Je to nesmírně bohatá a barevná muzika. Kytary kouzlí nádherná sóla. Beštův zpěv se mění od civilního projev až po hysterický jekot.

Nedokážu vypíchnout jen jednu skladbu jako hit. Ono to totiž nejsou prvoplánové hity. Je to hudba plná kudrlinek. Deska se mi moc líbí jako celek. K heavy metalu má asi nejblíž silně melodický „Parazit“. Thrash metalovou řežbou je kratičké, dvouapůlminutové „Prokletí Sodomy“. Skutečným Opusem Magnum je nádherná kompozice „666 očí satanových“, která je nádherně členitá, byť má necelé tři minuty.

Texty jsou zvláštní kapitolou. Autorem místy až básnických obratů je tradičně publicista Jan Petričko. O hudbu a produkci se postaral kapelník Miloš Bešta. Sólové kytary zaranžoval František Knetl. Kombinace této trojice je naprosto odzbrojující. Výtečná deska!

Těším se na další avizované koncepční album, které se bude jmenovat „D.N.O.“ a vyjde v roce 2020.