Prasečí farma vydala druhou desku

• Číst 6452 krát

Kultovní undergroundová parta PRASEČÍ FARMA z České Skalice vydala letos druhou fošnu. Zároveň pilně koncertuje po celé republice. „Androšové“ z celé republiky také za kapelou jezdí po festivalech jako je Woodstock, kde hrají i další spřízněné party podzemního ražení.

PRASEČÍ FARMA odvážně tvrdí, že „Tombola nebude!“. Tak se jmenuje aktuální deska a my se na ní teď společně podíváme. Ještě, než se do toho pustíme, představím vám jednotlivé muzikanty.

„Tombolu“ připravila tato parta: Miroslav Wagner – zpěv, tenor saxofon, Jindřich Kratěna – kytara, hudba, Josef Brát – baskytara, vokály, Jiří Panter Rosa – bicí, vokály, Miloš Mildes Rudolf – tenor saxofon, vokály, hudba, texty, Richard Kempes Kudrnáč – rekvizity, kočí. Oproti první desce sestava zeštíhlela, ale PRASEČÍ FARMĚ to nic neubralo na šarmu.

Ze seznamu použitých nástrojů vyčnívají dva tenor saxofony. Bigbítová kapela se dvěma ságama? Řekněte mi, kdo jiný to má? A právě tahle sága patří k poznávacím znamením Prasečí farmy.

Druhá deska PRASEČÍ FARMY vyšla nezávislé firmy Guerilla records, která se zaměřuje na tenhle starý dobrý underground, kterému fandí hlavně šedivějící máničky. Opět nejde o žádnou samohonku. Album vyšlo na lisovaném CD s 12stránkovým bookletem, ve kterém jsou všechny texty, které stojí za přečtení, nechybí několik aktuálních fotek. Titulní stránku zdobí trefná ilustrace Romana Posselta. Jestlipak poznáte všechny mocipány? Jeden zmrd větší než druhej!

Líbí se mi specifická poetika textů PRASEČÍ FARMY, která je znát i z názvů jednotlivých skladeb. Za to, že „Tombola nebude!“ můžou ty kurvy na obale. Snadno pochopíte, že píseň „Na dvorku prince Miroslava“ vznikla u Míry Wagnera v Praze Radlicích. Kapela PRASEČÍ FARMA je temná ale i dětsky hravá, milá i dravá. Ani nechci domýšlet, jak by člověk dopadnul po požití porce „Devatenáct láhví vodky“. Někdy i deset piv udělá své.

Dva saxofony kapelu táhnou a muzika je jim podřízená. Většinou hrají unisono, ale občas se pustí jeden z nich do sólování. Poslouchá se to zajímavě.

Po textové stránce jde u písniček vlastně o malé povídky. Veselé i vážné, místy politicky zaměřené. Proč ne. Jak už jsem uvedl, je moc fajn, že jsou v bookletu texty, do kterých je zábavné se začíst. Je to prostě hra se slovy. „Rom aby do toho“ je prostě úžasný mluvnický obrat. Opravdu nejde o hromy, ale v podstatě ani o cikány. Rasismu se v PRASEČÍ FARMĚ fakt nedočkáte. Vtip je na začátku „Nočních můr“, které jako by vypadly z dílny pomalovaných KISS.

Znalci poměrů v textech poznají řadu rázovitých fugurek. V „Nočních můrách“ tak figuruje doktor Budgie. U nás ve městě známá figurka, skvělý vypravěč a vyhlášený vtipálek. V „Tombole nebude“ je opěvován čaroděj Lábus, jinak též výkonný producent Vladimír Lábus Drápal. Celkově se nese celá deska spíš v pomalejším a hutnějším tempu. Místy přejde do středních rychlostí, ale žádný kvapíky nečekejte. Taky to asi není deska na první poslech, chce si to poslechnout víckrát, abyste pochopili tu šikovnou a opravdu milou poetiku, která z alba dýchá.

A PRASEČÍ FARMA jde s dobou. Najdete ji i na sociálních sítích.

Svůj video kanál má ZDE

IMG 20231109 123527