Halogen svítí jak hvězdy

• Číst 2724 krát

Něco takového jsem ve sluchátkách dlouho neměl. Halogen je parta postarších rockerů, kteří se před dvěma lety rozhodli nahrát léty profláknuté hity světových kapel s českými texty. Přesně touhle muzikou jsme odkojení my čtyřicátníci a starší, kteří před léty objížděli rockové tancovačky. Tohle se mi bude líbit.

A taky že jo. Halogen svítí jak kometa. Hned první peckou je legendární T. N. T. Asi nemusím říkat, kdo je autorem předlohy. Většinu ze 14 skladeb poznáte na první poslech. Když ne hned od prvních tónů tak určitě o chvíli později. Jsou to fakt veleznámé věci. Rainbow, Black Sabbath, AC/DC, Hammerfall, Edguy, Twisted Sister, Iron Maiden. Jedna hvězda větší než druhá.

Výborný je Paranoid s českým textem, který vypráví o paranoikovi. Tahle pecka je v Česku známá též s legendárním textem „Polámal se mraveneček ví to celá obora“. Prostě, lidová tvořivost nezná mezí.

Touhle muzikou jsem odkojen. Jen u nás na severovýchodě tyhle pecky hrála a dodnes je ještě hraje legendární kapela Nanovor, která podobně jako Halogen řadu převzatých věcí přetextovala do češtiny. Do kolen mě dostal text k původní skladbě „You shook me all night long“ zde prezentovaný jako „Lovec stínů“. Slavný mariňák „The Trooper“ tady jede o „Závod“. Miluju Irony a tahle skladba je pro mě snad ta nej. Škoda, že příští rok do ČR přijedou týden po Ozzym a ještě ve všední den. Kde má člověk tu dovolenou brát?
Král bláznů, tedy „King of Fool“ zase patří k německé kapele Edguy. Východočeský Nanovor ji hraje jako „Prachy tě podrazej“, Halogen používá text „Hlupáků král“. Jo tyhle různý varianty mám moc rád. Závěr patří dvěma převzatinám v původním znění. „So what“ je z dílny mnou milované Metallicy. Instrumentální a nádherně tesklivou „All Alone“ se mi nepodařilo identifikovat. Ale píseň je to nádherná.

Halogenu to hraje parádně. Klukům nechybí humor. Tohle je oslava 80. let, kdy českým rockovým parketům vládla přesně tahle muzika. Mám rád tyhle vzpomínky, ale do té doby bych se stejně vrátit nechtěl. Komouše z principu nikdy volit nebudu.

Eponymní CD Halogen z roku 2015 je pro mě naprostá bomba. To je nostalgie jako prase!