Quadraginta Kern - 40 let

• Číst 4779 krát

A teď si to přeberte..
Kern je u nás stejná legenda jako Citron, Vitacit, Arakain, Titanic atd.
Tedy pro ty, kdož pamatují tyhle party už z doby kolem listopadové revoluce a před ní. Jak teď podat rozumné informace pro ně / nás a stejně tak pro ty, kteří se s Kernem třeba právě teď setkávají poprvé?
Pro starší a pokročilé posluchače téhle desky si dovolím malou radu. Zkuste nebýt nostalgičtí.
Všichni, kteří známe tvorbu nebo třeba jen ty větší hity téhle kapely, je pamatujeme hlavně z doby, kdy nám je zpíval Jára Kronek. Jasný leader a rozpoznatelný hlas. Na téhle bilanční výběrovce k čtyřiceti letům nezpívá. Jenže! Kern nahrál tuto desku s respektem k všem bývalým členům a v osobě Michala Konečného má zase zpěváka, který nemá problém. Michal není Járova kopie, ani parodie.
Má svůj projev, ale zde se podařilo to, co vyšlo třeba u Accept nebo Turba. Se změnou zpěváka je, a to bez zásadního problému, možné hrát i staré písničky a přitom v nich zůstává to, co v nich má zůstat. Navíc Michal se v některých pasážích Járovi velmi podobá, takže pokud budete respektovat, a nic jiného vám nezbývá, že Kern je v sestavě v jaké je, myslím, že s touto výběrovkou budete spokojeni.
Osobně jsem rád, že se podařilo zase takhle nahodit řemen. Kapela snad konečně vyskočila z kolotoče personálních změn a mám prostě pocit, že už si to zase sedá. Deska je znovu nahraná, což je myslím v této situaci jedině dobře a hlavně zní parádně. Krystalický, ale ne vydezinfikovaný zvuk je myslím přesně takový, aby to byl pořád Kern v roce 2018. Přestože se tu bilancuje čtyřicet let práce, skládání, hraní, atd., drží ta deska hezky pohromadě. Neměl jsem vůbec dojem, že by jedna písnička byla „ ta vykopávka“ a druhá „ ta nová“. Všechno to sedí a to i přes to, že kapelou prošlo jednadvacet muzikantů. Což je vlastně čtyři nebo pět kapel !!! Minulou desku „ Hrnu to k Tobě „ chápu jako vykročení správným směrem. Čtyřicet let je výročí, které se sluší oslavit a tahle deska vám umí připomenout, proč byl Kern svého času v hitparádách hodně vysoko. V osobě Petra Kléra a jeho agentury získala kapela managment, se kterým opět nabírá vítr do plachet, takže já si zatím budu v klidu vychutnávat písničky z Quadraginty, ale už se tak trochu těším, jaká bude další fungl nová placka. Vypadá to, že teď Kern vyšlapuje a že by to nemusel být problém.
Jo a pro ty mladší?
Koupit, poslouchat. Nazdar!

www. Kern-remember.com