Benefit a Rock n Roll a nebe

• Číst 6539 krát

Kdo mě zná, tak ví, že Benefit je mojí srdeční záležitostí už od roku 1980 a jsem ochotný této kapele odpustit cokoli. Ale… na novém albu není co odpouštět. Parádní hard rocková jízda, od počátku až do konce. Devět původních skladeb a jeden cover. Benefit na svém posledním albu "Rock n Roll a nebe" nezklamali a přinesli skvělou hard rockovou muziku, která vás chytne od počátku a nepustí až do poslední noty.

Jak jsem již psal, album obsahuje devět původních skladeb a jeden cover, který dal název celému albu. Hned od úvodního "Vztek" to rozpoutá rychlým tempem a silnou energií. S pomalejším úvodem následuje "Zloděj nebo král" s velmi dobrým textem a rytmikou. Skvělým tahem bylo pozvání klávesisty Pavla Slámy a hosty jako Lucie Bakešová, známá mimo jiné z kapely Laura a její tygři, která odzpívá právě titulní skladbu Rock n Roll a nebe. Je to klasická rádiovka se silným refrénem, který se vám bude držet v hlavě hodně dlouho.

Pro mne mezi vrcholy alba patří "Vzpomínky"a "Velký hráč". Výborná ale i skladba "Když jsem tě poznal", která představuje baladickou stránku Benefitu a dokazuje, že kapela umí hrát balady stále. Největším překvapením byla "nová pohádka", která se přidává k legendárním písním jako "Šípková Růženka", "Smolíček"…  Skladba "Otesánek" pak uzavírá album s lehkostí a humorem.

Benefit na tomto albu dává důraz na silné refrény, které mají potenciál oslovit i  při živé produkci. Kapela zůstává věrná hard rocku a kytarové muzice, což mnoho fanoušků jistě ocení. Matěj Koudelka se postaral o výborné melodie a texty, které se vám budou líbit.

Celkově řečeno, "Rock n Roll a nebe" je skvělé album, které vás určitě neomrzí. Pro fanoušky Benefitu je to jistým způsobem návrat do minulosti, ale s moderním nádechem. Klobouk dolů před kapelou za to, že zůstává věrná svému stylu a stále dokáže tvořit skvělou hudbu.