Benefit je na novém CD víc než v pohodě

• Číst 2841 krát

Bigbít jak má být, to je Benefit 2017 se svým aktuálním CD – Jsme v pohodě. Kapela ho nahrála ve svém dlouholetém složení (až na jednu vyjímku) – Milan Vipler – bicí a zpěv, Vašek „Merlin“ Kalaš – basa, Vláďa „Gumáček“ Koudelka – zpěv, Matěj Koudelka – kytara, Jakub Koudelka – kytara a nový vokalista Adam Bernau. Deska obsahuje 11 skladeb, z toho 9 je původních. Hudbu mají na svědomí především Matěj a Jakub Koudelkovi, s texty vypomohli jak Milan, tak Adam. Na kotouči jsou dva covery – Buckcherry s textem Jiřího Modřanského (Straší mi ve věži) a Powermann opět s textem Jiřího Modřanského (Rocknrol napořád).

Celé album je výborné jak po textové, tak hudební stránce. Texty vycházejí především ze vztahů dvou lidí a jde o zpívané příběhy bez klišovitého frázovaní a rýmování za každou cenu. Kapela využívá potenciál dvou zpěváků a libozvučných refrénů, kterými Benefit tak vynikal nad jiné kapely. Prakticky všechny skladby mají tendenci stát se hitem. Od úvodní Já jsem v pohodě (zpěv Adam) po následující Pojď se mnou (Gumáček), Neříkej jí stará se stadionovým refrénem hej - hej (Adam) jde o středně rychlé skladby s dupavou melodií s výraznými refrény. Nech si mě – hlas Milana Viplera je nezaměnitelný, nádherná balada, která se docela jistě ujme jak melodií, tak textem. Stejně tak nádherná melodie ve skladbě Nejlíp tě znám já (Adam). Pokračujeme v krasojízdě přes další zaručenou hitovku, houpavá Život nám utíká…to si bude zpívá docela jistě celej sál, s krásnými změnami v rytmu, čím se vyznačuje konečně i celá deska. Co je velice sympatické, že skladby mají v sobě tolik příjemných a načekaných změn v rytmu a zvratů, že je člověk neví, co přijde „za chvíli“ a možná i díky tomu je album velice pestré. Poslední původní song je Nekrytej šek a závěr alba patří Rockenrolu napořád, který je coverem.

Velkou pochvalu zaslouží i chlapci Koudelkové za kytary, které jsou dynamické a výrazné tam, kde ustupuje zpěv. Myslím, že se celá kapela svým dílem trefila přesně do uší fanoušků Benefitu. Tohle album nezklame žádného posluchače bigbítu napříč věkovým spektrem. Je to přesně ten typ muziky, která vám zůstane viset v hlavně. K desce se bude posluchač docela jistě vracet. Melodie jsou opravdu krásně “vlezlé“ a zůstávají znít v uších dlouho po vypnutí přehrávače, stejně jako zajímavé texty. A co je velice důležité, mají sympatickou stopáž! Pokud všechny skladby kapela zařadí do play listu na další sezónu bude to jen a jen dobře! Stejně tak obal mi sedí k Benefit víc, než na předešlé desce!

Ještě se zastavím u sympaťáka Adama, který nahradil Dana Zepellina Horynu. Měl jsem z toho obavy, ale po poslechu alba musím říci, že Adam do kapely zapadl a jeho hlas mi k muzice Benefit sedí. Budu strašně rád, když Milanovi vydrží tahle sestava co nejdéle!
Sečteno podtrženo, kapela umí napsat víc než dobré skladby a přesně ví, co od ní jejich poslouchači čekají. Konečně je tu na scéně hodně dlouho! Za mne je to určitě jedno z nejlepší rockové album v letošním roce. Jedu už aspoň desáté kolo a nenudí. Pánové děkuji, jste přesně na té parketě, na které jsem vás miloval! Jsem známý tím, že Benefit jsem ochotný odpustit mnohé, ale teď není co odpouštět. Docela jistě je to nejlepší album, které Benefit natočil! Jsem zvědavý Milane, jak se vám bude tahle laťka příště překonávat!!

…život nám utíká, pojďme si ho užít tak jak nejvíc se dá, život ti utíká, tak nekoukej a naplno žij…

benefit foto