Bestie – EP

• Číst 6709 krát

Aktivita Radka Řezníčka je až neuvěřitelná. Sleduju ho už od dob Komunálního odpadu, kde byl ve své kutně k nepřehlédnutí. Svůj „démonický“ image si přenesl i do pozdějšího Epitafu (pamatujete vynikající album Noc duchů??) a do své pozdější kapely Alžběta. Ne, ne nejedná se o jméno něžné dívenky, ale kapela si dala do vínku název sadistky z Čachtic – krásné Alžběty Bathory, (ale bylo s Elizabeth opravdu tak, jak nám to podával Nižanský ve svém románu??? Nebo je pravda, jak to bývá, jiná?)
Bestie, to je další projekt tohoto charismatického zpěváka a muzikanta o to víc mě zajímal, že se tam potkává s dalším členem onehdy slavného Komunálního odpadu, který musel být "odejit" a to s Lubošem Grohem.
Z toho, co Bestie nabízí, na třech skladbách se toho moc nepozná, ale Radek zůstává na „své cestě“ a nezkouší žádné experimenty, proti Alžbětě přitvrdil. Hutný hard and heavy, rychlá Ptám se Andělů s výbornou změnou rytmiky v refrénu. Stejně tak následná Své smrti král, kytarové riffy a tak jako všem skladbám vévodí Radkův sytý hlas. V kruhu zmrzlých emocí uzavírá EP. Pro mne i vrcholem EP.
Bestie je opět jedna z těch kapel, které vámi jen neprošumí a vymyká se tomu všemu, co okolo sebe slyšíte na každém festivalu…
Texty si Radek píše „do pusy“, takže dobře zná své „frázování, vícehlasé refrény umocňují atmosféru skladeb, stejně tak neomšelá muzika se spoustou dobrých nápadů. S Lubošem se obklopili mladšími muzikanty (alespoň podle fotky), kteří můžou oproti „starým“ rockerům přinést na muziku jiný náhled Jo, výborná záležitost, uvidíme, zda Radkovi „zbyde“ prach na plnohodnotné album, když táhne ještě svojí Alžbětu, které právě vychází deska Kouzelník.
Nahráno v červnu 2023 ve studiu Benas.
Bestie stojí za poslech