Divá Bárta – Letíme pryč

• Číst 6659 krát

Další výborné album, o kterém budu hodně přemýšlet, až budu sestavovat svůj rockový advent. Každopádně by šlo jen napsat – tohle může směle konkurovat mým zamilovaným albům Highway To Hell a Back In Black. Ano, kapela nezastírá své vzory v australských AC/DC, ale album hýří vlastními nápady, riffy … sází na přesné bicí, ostré kytary a ten hlas zpěváka!! Prostě pro staromilce „ osmdesátek“ pohlazení po duši a uších. Každopádně jsem se šel několikrát podívat na obal a obsazení kapely, zda Brian Johnson se nenaučil perfektně česky a nehostuje na albu Divé Báry, tak skvělý hlas Vlasta má.
Na albu není jen výborně a dobře zahraná muzika (ač vznikem mladá, tříletá kapela z Brna, muzikanti patří k ostříleným veteránům), ale i texty mají svoje smysluplné příběhy, někdy i humorné (John Wayne) a jejich 10ti songové album má i tu správnou délku, kdy udržíte pozornost.
Na desce nejsou žádné kompromisy a kapela valí ryzí hard rock už od úvodní Stovky dobrejch důvodů Až po závěrečnou Stejnej strach. U Pětaosmdesátek úplně vidím Anguse s podupávající nohou a kývající hlavou, jako když kuře zobe zrní a opět se jdu podívat, zda jsem Briana nepřehlédnul. Titulka Letíme pryč se refrénem nejvíce blíží Flick of the Switch.
Lehce zvolníme u Krok sun krok s výborným refrénem a vokály, následující Svědomí a Co má bejt jsou nejrychlejší kvapíky alba, tady se Tom vyřádil.
Celému albu dominuje výborný hlas, který vás zaujme, musím říci, že tohle jsem ještě neslyšel (Vlasta Xicht Hemzal ex revival AC/DC – není se co divit), ale i ostatní nástroje bicí (Tom Brtník – jeho bicí ženou kapelu jako rozjetá lokomotiva celým albem), kytary – Dan Polák a Milan Čapoun a basa Lukáš Kůra. Co „háže“ Divou Báru o další levely výš oproti jiným kapelám, jsou vokály a aranže.
Opět musím opakovat, pro mne výborné album, které si budu pouštět ještě mnohokrát, ač se netají vzorem AC/DC, přesto kapela jde naprostou svou vlastní cestou a nápady. Výsledkem je muzika, o které se hodně přemýšlelo a která mě opravdu baví a můžu jen a jen doporučit. A určitě baví i muzikanty. Z alba je cítit tak nějaký nadhled, uvolněnost, je pestrá a nenudí mě ani po xtém poslechu,  prostě paráda. Tohle je ten správný rock´n´roll.
PS: Jak jsem se bavil s Divou Bárou, chystá se další album, na které se upřímně těším.
seznam skladeb: Stovky dobrejch důvodů, Pětaosmdesát, Můžeme lhát, Chlapskej svět, Letíme pryč, Krok sun krok, Svědomí, John Wayne, Co má bejt a Stejnej strach.