Gaia CD Druhá můza

• Číst 7455 krát

No pane, to jsou skoky. Po metalu teď zase něco z jiného soudku.
Nevím, co na to řeknete, až to sami uslyšíte, ale já tady slyším mix folku s trochou bigbítu. Rock je tu ale řekl bych spíše kořením, než základem. Aranže nebo struktura skladeb je spíše blíž folkové muzice a projev taky. U toho je to myslím znatelné ještě víc. To platí pro mužský, ale hlavně pro ženský zpěv na albu. Je většinou klidný, s přednesem, který je řekl bych typický pro folkaře. Osobně mi to nevadí. Ono to muzikantsky není vůbec špatné. Jsou tu zajímavé momenty od bicích i basy a kytara si taky najde místa, kde si jí všimnete. Klávesy zrovna tak. To je celkem vše v pořádku. Pokud to mám nějak přiblížit a zařadit do nějakých škatulek i když je nemám rád, tak já osobně tu slyším muziku řekněme od Van Halen přes lehonce naznačenou Hudbu Praha po Žalmana a spol. Takový rozptyl tu fakt nacházím a berte jako fakt, že jedna písnička je celkem fajn pohodový bigbít a druhá může bez problému na folkový festival. Jinak je ale slyšet, že si skupina dala záležet a některé pasáže možná na první letmý poslech ani nepoberete. Tím teď myslím třeba závěrečnou instrumentálku Leon, kde se toho děje celkem dost, ale ne vše je hned slyšet napoprvé. Třeba hrátky s dozvukem kytary ve stylu ping-pong sterea, kdy zvuk skáče z jedné bedny do druhé a zpět. Taky je dobré si třeba vybrat, který nástroj budete zrovna poslouchat.
Zatím jsem si vybral pár momentů, které se mi líbí. Např. refrén úvodní Leuko-City, pak např. třetí Tak skoč, kde ale paradoxně refrén je slabší, než zbytek písničky. Mám z ní ale pocit, že náladou má blízko třeba k muzikálu Tajemství. Jsem je zase blízko folkovému Žalmanovi.
No, je to klidná, dospělá muzika, kde si muzikanti hrají to, co chtějí tak, aby z toho sami měli radost a třeba někam na městské slavnosti na náměstí to bude myslím hezky pasovat. Folk-rock, který neruší. OK.