Gate Crasher - Pro tohle my žijem

• Číst 6269 krát

Gate Crasher vydali novou nahrávku Pro tohle my žijem, což je zároveň otvírák a klipovka tohoto alba.

Klip mě zaujal tím, že přesto, že se tváří velmi nízkonákladově, bylo potřeba sehnat několik druhů kostýmů, ale hlavně, až s tím klipem má text písničky další významy. Respektive dává písničce další možné výklady, které mě nenapadly, když jsem prostě jen slyšel písničku. To je myslím moc fajn. To mám na muzice rád a vy si můžete vybrat, jestli se něco z toho týká právě vás.

Druhá písnička Černý srdce valí v nezastavitelném drajvu, který podporuje frázování textu a je to, stejně jako některé další písničky, koncertní tutovka.

Vstaň, je třetí na řadě, která začíná mírněji, ale pokračuje ve šlapavém pojetí dál. V něčem mi připomíná starší Arakain z období někdy kolem alba Salto mortale. To je ale jen taková berlička, pro ty, kteří netuší, co je čeká, když si to pustí. Příjemná šlapavá písnička.

Následuje Těžkej svět. Trošku se zrychlí, ale jen tak aby vše klapalo. Žádný závod o počet not a má dobrý text. Texty vůbec jsou na této placce celkem fajn. Mám moc rád, když se nezpívají bláboly, byť některé obraty jsem už někde slyšel. Na druhou stranu mi nevadí si vše pustit znovu. I zvuk je fajn, byť následuje, řekl bych, „moderní“ mustr, čímž trochu splývá se spoustou jiných kapel a nedivil bych se, kdyby rozpoznatelnosti mezi záplavou skupin zrovna nepomohl. Možná je to ale něco, o co vlastně velké části posluchačů dnes ani nejde. Bohužel. Hraje to ale moc dobře, zvuk je hezky čitelný, má hromadu energie, akustika příjemně zvoní, zpěv je srozumitelný, hlasy rozpoznatelné, kapela hraje moc dobře, takže velmi dobrá práce.

Pokračuje se písní Nápis na zdi s velmi příjemnou mezihrou s navrstvenými hlasy a hlavním mottem písničky, cituji: Můžeš začít lhát a všechno půjde líp.

Okolo nás. Klidnější akustický úvod a vlastně celá písnička je trošku odlehčená, což není vůbec na škodu.

Předsevzetí je asi má nejoblíbenější z této desky. Myslím, že velmi dobře popisuje pocity alkoholika. „Nebo si dám, je to jen den, tak začnem zítra.“ Dobrý song.

Tím bych to uzavřel já. Jenže to konec není. Ještě je tu převzatá country-folková písnička Tři kříže.

Není špatná, ale pro mě zbytečná a není lepší, než původní verze. Zahraná je v pohodě, ale původní kouzlo nemá a nenahradila ho ničím lepším. Ale budiž. Chápu jí jako bonus a sedm předchozích písniček je fajn a nijak zásadně to nic nepokazilo a vám třeba přijde vhod. Vlastně to má jednu výhodu. Kapela tím potvrzuje mou vlastní zkušenost, že hudební škatulkování je někdy až nesmyslně umělý proces, který prolomit je velmi těžké.

Celkově vzato je to myslím velmi dobře udělaná (kratší) deska, ke které se občas vracím a mohu zopakovat, že vlastně není na co držkovat což je fajn. Ať se daří.