GAUNEŘI - "Trojka" (2013)

• Číst 2114 krát

Předpokládám, že při vyslovení názvu kapely Gauneři budou mít ihned jasno především Plzeňáci, potažmo Západočeši, ostatní občani naší zemičky budou možná větší či menší chvilku tápat, o co že se vlastně jedná a věřím, že se stále najdou i tací, kteří s touhle bandou zatím do styku nepřišli. Vězte tedy, že Gauneři se poprvé sešli dohromady v roce 1997 a jejich základ byl položen na troskách v Plzni a okolí velmi populární HC smečky O.P.M. (zkratka znamená Okres Plzeň Město). Zajímavostí je, že v současném obsazení skupiny nalezneme velmi známé tváře, které už za sebou mají spoustu zkušeností z působení v rozličných, především pochopitelně plzeňských kapelách. Na postu vokalisty exceluje nestárnoucí šoumen Marcel Šaman alias Marcel Percy (ex – Ferat, Vzteklej dědek, JOY, Třeskuvzdorní mimonauti), na pozici kytaristů a též vokalistů nalezneme Vencu Kuděje (ex – O.P.M.) a Borka Sádla (znát ho můžete pod pseudonymem Admirerforestae, jako leadera blackmetalových Sorath), basu hobluje Vlasta Zahradník, kdysi člen symfonických metalistů Interitus (později také SAD nebo Dark Angels) a za bicími sedí Petr Hoščálek (ex – O.P.M.). Pokud teď dumáte nad tím, co že ze spojení těchto muzikantů vlastně vylézá za hudbu, tak vám mohu prozradit, že se jedná o kombinaci rokenrolu, thrashe, punku a Motörhead (úsměv), která vás při poslechu rozhodně nenechá v klidu. Aktuální nahrávka s názvem „Trojka", která je v diskografii Gaunerů jak jinak, než třetí řadovkou, přináší nejen deset nových autorských songů, ale na druhém bonusovém disku, pojmenovaném „Devil's Radio", navíc ještě osm coverů od žánrových legend, jakými jsou například Ramones, Motörhead, Girlschool nebo Misfits (v tomto případě s vlastními českými texty). Sice nejsem nějakým úplným zastáncem cover verzí, zvláště v dnešní době, kdy jsou jich všude haldy a spousta muzikantů a kapel si na nich staví svou kariéru, ale musím říct, že u Gaunerů v téhle věci vidím smysl, jelikož se jedná o hudebně spřízněná jména a navíc v tom ani necítím žádný kalkul, jako v již zmíněných případech. Pakliže se pro tohle 2CD rozhodnete, čeká vás dohromady 18 songů nabitých třaskavou energií, které stoprocentně rozproudí krev ve vašich žilách

Michal Filipi