GREYMON - Brány propastí (2014)

• Číst 2111 krát

Greymon přináší svižné Brány propastí

Poslední dobou, jako by se mezi recenzemi roztrhl pytel s kapelami, které mají jako jeden z ústředních nástrojů klávesy. To je i případ bandy Greymon z Kaznějova. Na konci roku 2014 skupina vydala třetí nahrávku Brány propastí. Po Nymfománii z roku 2003 a Ďáblově nevěstě z roku 2010 mám v přehrávači další nahrávku této bandy, která svoji tvorbu označuje jako hard rock metal. Tato škatulka podle mě dobře vystihuje snahy muzikantů. Zatímco na první nahrávce je nepříliš zajímavý hard rock s mužským zpěvem, od roku 2005 třímá hlavní mikrofon Lucie Čmolíková a nahrávkám to rozhodně prospělo. Kapela navíc opustila historické a mysteriózní náměty textů a vsadila na svižnou muziku s typickým rukopisem. Nahrávce to myslím prospělo.

Greymon v současné době hraje v sestavě Lucie Čmolíková – zpěv, Tomáš Pícl – kytara, zpěv, Vít Kraus – klávesy, Ladislav Soutner – basa, zpěv, Karel Winkelhöfer – bicí. Mým uším vyloženě lahodí hned první skladba Vzhůru vzlétnout, ta je právě postavená na silném úvodním klávesovém motivu. Z celé desky je znát, že spolu aktuální sestava Greymon hraje již delší dobu. Tento aspekt totiž vyloženě škodil první desce, která byla taková, jak to jenom říct kulantně, divná. Ani sama kapela ji dnes již svým posluchačům příliš nedoporučuje. Nechybí ani velice slušné balady jako je např. Tiše odplouvá sen nebo Duše spřízněná. Hlas Lucky zní opravdu naléhavě. Aktuální album končí anglicky zpívanou písní Winning Gate, která je místy pěknou sypačkou s kytarovými riffy mohutně podporovanými kanonádou bicích a emotivními klávesami. Poslední dvě skladby jsou v bookletu označeny jako bonus. Popravdě řečeno, nevím, čím si to zasloužily. Zbytku alba se rozhodně nevymykají. Pokud jde o nějaké převzaté verze, tak jsem je nepoznal.

Greymon na recenzované desce valí svůj heavy metal, který umně mísí s prvky hard rocku a možná i kapkou speed metalu. Pro mě je to velké překvapení. Velice příjemná muzika v podání zručných muzikantů! Palec nahoru! Abych kapele taky něco vytknul, tak se musím zmínit o příšerně kýčovitém obalu. Ten se fakt nepovedl. Tutéž výtku mám ale i k předchozím diskům kapely.