Sestava:
Václav Vaníček - ex - In Artículo Mortis, ex - SPLIFF, ex - Amok, ex - Akutní Potřeba, Feeble Minded
Luboš Štancl - ex - Paganýny f Komejně, ex - Instant Shit, ex - Akutní Potřeba
Richard Abraham - ex In Artículo Mortis, ex - Assessor, ex - Amok (ex - Adipocire fest, ex- Leucaemia fest)

Kapela Valury nevznikla na základě úmyslné likvidace výše zmiňovaných kapel - naopak vznikla na základě ukončení činnosti či angažmá v nich … Takto se popisuje sama kapela.

Pro mě znamená, že se nejedná o žádné začátečníky, ale o zkušené harcovníky.

V úvodu jsem se skoro až lekl, vyskočila na mě docela vypalovačka „Rakovina“, krátká ale hodně úderná. Druhý kousek „Náboženství“ na mě útočil klasickou nasraností. Skladba „Jak se chováš“ mě zaujala až tak, že jsem si jí pustil znovu. Připadalo mi, že trošku vybočuje z toho celého jejich stylu, i když to na první poslech tak nevypadá. Je v ní něco víc. Desátý kousek “Houbič“ je pocta pro předčasně zemřelého kamaráda, kterého jsem taky tak trošku znal. Vím, že se už několik let pro něj pořádají vzpomínkové koncerty, kterých se Valury samozřejmě zúčastňují (letos je to 4.11.v Dejvický nádražce)……“Měj se tam dobře“ Houbiči.

Na téhle fošně je celkem úctyhodných 22 skladeb. To se vidí málokde.

Některé se mi i vybavují z dřívějších koncertů, protože kapelu znám osobně ze svého rockového klubu a z jejich vystoupení. Celá placka zřejmě představuje průřez jejich osobitou tvorbou. Na klucích je dost znát jejich vyhranost a i vyhraněnost žánru, který se mi nechce vůbec nikam zařazovat. To ať si každý posoudí sám, kdo má rád škatulkování. Svým způsobem jim i závidím, že v dnešní době dokázali dát dohromady takovouto věc a i ji tak dobře nahrát. Čím víc se prokousávám tím množstvím skladeb, tak zjišťuji, že mi kupodivu nesplývají. Každá má něco do sebe.

Jelikož ty kluky znám osobně, vím dokonce i jaký je jejich přístup k charitativním akcím, za což si jich velmi vážím. Nikdy neodmítnou zahrát pro dobrou věc. I proto jsem jim nabídnul účast na 5. ročníku charitativního festivalu v Berouně.
Hlavní osobností kapely je Richard Abrahám z Hořovic, který se už dlouhá léta snaží nejen pro mladé a začínající muzikanty pořádat různé akce a festivaly(známý už je Hořovický REGIONFEST v Labi, který na příští rok už má termín 24.02.) ale i pomáhat svými zkušenostmi dalším: například demo split 2014 a 2016 pro více kapel z regionu a pomoct jim v rozjezdu, a to v dnešní době není samozřejmostí.