Druzí Dobyvatelé kapely GARANT potěší milovníky melodického metalu

• Číst 5546 krát

V poslední době se s kapelami, v jejímž čele stojí výrazná zpěvačka, doslova roztrhl pytel. Namátkou mě napadají Wishmasters s Ivetou Suchánkovou, provdanou Aman, kteří brzy vydají druhou desku. Nadchl mě taky gotický „tyjátr“ Carpatia Castle s Veronikou Saidlovou. Sympatická Verča Zelníčková stojí v čele symfonických Anacreon. Skvělým ženským hlasem disponuje též Messalina našeho redakčního kolegy Rudy Schwessera. V té zpívá nesmírně charismatická Karin Babczynska. A napadají mě ještě další jména.

K nim teď mohu přiřadit jihočeskou kapelu GARANT s výbornou zpěvačkou Andreou Michálkovou. Sestavu dále tvoří Daniel „Jim" Malich – kytara, Vlastimil „Johny" Roško – klávesy, Petr „Bob" Bobajevský – bicí, Milan „Trash" Říman – basa.

Pro mě je GARANT nové jméno, ale nováčci to nejsou. Jejich kořeny sahají až do roku 1999. Ve své diskografii mají čtyři dema a aktuálně druhou desku „Dobyvatelé Part II“. Starší tvorbu kapely bohužel neznám, ale slibuju, že se po ní podívám. Novinka mě totiž hodně zaujala. Stojí na výrazné melodice a rychlosti. Je to balzám na uši pro fanoušky heavy a speed metalu.

Deska vznikla ve studiu Hellsound pod taktovkou Honzy Kapáka, „tlučmistra“ blackmetalových Avenger a nově i legendy jménem Master´s Hammer. Cédéčko vyšlo péčí firmy Support Underground, která se specializuje spíš na thrash a death metal. Toto je její první počin z hájemství melodického metalu.

„Dobyvatelé Part II“ jsou koncepčním albem. Věnují se dobyvatelům a pod tímto slovem si můžete představit víc významů. Uvedu proto několik názvů skladeb: William Wallace, Hannibal, Napoleon Bonaparte. Texty přitom mají hlavu a patu. Nejsou to nějaké prosté rýmovačky, ale refrény se dají snadno zapamatovat.

Na tvorbě hudby se podíleli všichni muži v kapele. Intro je z dílny světoběžníky Petra „Doldy“ Dolénka. O lyriku se postarala zpěvačka Andrea a jedním textem přispěl Trash.

Těžko vypíchnout jednu skladbu, která je ta nej, největší hit. Poslouchám to už potřetí a nemůžu se rozhodnout. Ona totiž každá píseň z desetiskladbové kolekce má něco do sebe. Podstatou je silná melodika, výrazné klávesy a Andrejčin hlas. Asi největším kvapíkem je již citovaný „Napoleon Bonaparte“. K tomu přispívají i výrazné kopáky, které se skoro nezastaví. Někdy si říkám, jak to ty bubeníci dělají ?

Když bych to měl shrnout, tak tvorbu kapely GARANT mohu jenom doporučit všem fandům melodického metalu s ženským zpěvem.