Animal Rock - Bez řečí

• Číst 2983 krát

Ostravská kapela vznikla v polovině roku 2014. Zpočátku se dával do kupy vlastní repertoár. Ve svých skladbách si na nic nehrajeme, a když je nálada, uděláme i nepříliš vážnou věc, třeba i s humorným textem. Hrajeme prostě to, co se nám líbí!
Jejich slova !!
Současná sestava:
Honza Hans Šešulka - zpěv, kytara
Daniel "Danny" Weiss - bicí
Pavel "Kalis" Kalina - baskytara

Tak hned první skladba je vlastně titulní, ale to vás spíše čeká takové zvláštní intro – něco jako když sedíte zhulení u rybníka a do toho vás chce prostřednictvím brumle někdo vtáhnout do tantrického sexu s žábama nebo do podobných animálních i ptačích sfér. Proč takový vstup, to nevím, ale dost možná to má navodit odlehčenou atmosféru celé desky, kdo ví – no, Animal Rock. Ten název leccos vysvětluje.

Tuhle kapelu už jsem slyšel na živo a působila na mne velmi svěže a je mi sympatické, že se nesnaží o nějaké extra umění nebo o to, že by vás umlátily haldou akordů a šílených postupů. Jedná se spíše o přímočarý pop punk nebo chcete-li rock. A teď k vlastní fošně - O andělech už toho bylo napsáno kvanta a udělat opravdu originální text je dnes takřka nemožné /to umím jen já /, ale skladba má docela svěží tempo a moc mne baví. „Armáda andělů“ má ale i jiné kvality, je to živé a je to zpěvné. Textově to není hloupé a kytara tu dostává docela nemalý prostor a dokáže si s tím poměrně slušně poradit. Další skladba „ Maková panenka“ je taková hopsavá a text mi připadá lehce surrealisticky ujetý jakoby napsaný po vyhulení jointa, ale baví mě to znovu, skoro bych si i zatančil. Další skladbička je „Edita“ a tady se nejspíše jedná o skutečný příběh a bojím se zeptat kapely, komu se to stalo – sex s hermafroditem bych skutečně zažít nechtěl. Některé věci by měly zůstat jako interní tajemství pod pokličkou, ale třeba si to vymysleli. Tak pojďme na další věc – „Už si jde pro mě“, tady jsem nějak poznal, že hlavní zpěv nahradil nějaký jiný hlas – je to basák Pavel. Trochu jeho hlas znám, když se občas sejdeme u piva. /Doufám, že to po této recenzi tak nadále zůstane  /. No žádný Kája Gott to není a nebude, ale popravdě tahle muzika to ani nevyžaduje – určité „hejhuláctví „ ve zpěvu téhle muzice naopak prospívá. Text je zde překvapivě kvalitní a jakoby z jiné propisky než ty, co jsem slyšel do této chvíle, ale třeba se pletu, cítím tu jistý kontrast muziky a textu – muzika stále přímočará, ale text už je malinko jinde. Asi si musím teprve zvyknout.

„Mě nepředěláš“ – to je takové oblíbené rebelské téma a další song – tak tady to vidím, že text musel být napsaný v kouřové cloně z cigaret ještě v dobách, kdy se v hospodách smělo kouřit. Vidím ten modrošedý opar a takovou tu chlapskou revoltu po pár pivech – na mobilech zmeškané hovory od přítelkyň a manželek, zprávy typu „Kdy přijdeš domů? „ a do toho rozhodnutí, že nás chlapy nikdo nepředělá. S odvahou utuženou a rostoucí přímo úměrně počtu spotřebovaných piv...song je na světě. Otázka je, jestli je dobrý – mne to moc neoslovilo a to ani hudebně. Sorry kluci. Popojedeme. Tak a teď slyším sled akordů parádně profláknutých typu „Dajána“ a snad tisíců dalších písniček. Zde snad nejde udělat blbou melodii – to každý ví. No, tady jste se chlapci pustili na velmi laciný led – písnička „U dobré pohody „ zní jako country a aby se to nějak zachránilo, tak se udělal dost drsný text a v závěru se punkově zrychlí. No fungovat to asi bude – jak by řekl pan Werich „Tohle je blbý, to se bude líbit „tak snad jo.

Nebudu zde vypisovat skladbu za skladbou, poněvadž by na vás nezbylo žádné překvápko. Celkovou minutáž jsem nezjistil, ale v bookletu vás čekají všechny texty a taky pár informací. Placka se točila v karvinském studiu Hardcafe pod vedením P. Janka, který se nejspíše postaral i o finální zvukový obraz. Podle mne je placka slušná, oddychová záležitost a jsem si docela jistý, že tento druh muziky bude fungovat na koncertech a na jiných pařbách. Animal Rock se netváří jako umění a naopak vás hodí do pohody a na koncertech se vám bude asi chtít mošpitovat pod stejdží. Je to kapela, která by vás mohla a měla bavit a vo to tady kurva jde…bo nejsů všechno enem starosti – je třeba občas taky pořádně zakalit a zapomenout na všední problémy a teď mne klidně zabijte

„Animaláci“ a jejich fans. Nakonec, názor si udělejte sami, nebudu to furt dělat za vás, 80 Kč není fakt moc !!
Objednat lze zde: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Tracks: