Gotický metal Dark Spark

• Číst 2430 krát

Jihlava je gotice městem zaslíbeným. Jistě nemusím blíže představovat toto krásné město na Vysočině fanouškům XIII. Století nebo Lady Kate. Od roku 2014 se ve stejném města narodila gothic metalová kapela DARK SPARK. Petr Štěpán, frontman XIII. Století by jistě pozdvihl obočí nad spojením slov gotika a metal, ale v tomhle případě je toto spojení docela přesným vyjádřením toho, co tahle kapela hraje. Jméno DARK SPARK je taková lehce pitomá říkanka, ale pro tuhle hudbu se hodí. Pojďme tedy zažehnout temnou jiskru a podívejme se, zda je pod svícnem tolikrát avizovaná tma.

Muzika je dostatečně goticky temná a zároveň i metalově tvrdá. Zároveň oceňuji i jistou odlehčenost, gotika nemusí být nutně jenom strnulá muzika. Může být i docela veselá, rozjívená, něco jako hraje mému sluchu milá kapela CARPATIA CASTLE z Mostu.

„Noční jezdec“ je prvním albem kapely DARK SPARK. A musím říct, že na debut je to velmi zajímavá muzika. Představme si je. O zpěv se dělí děvčata Janča a Zuzka. Do bicích mlátí Supíno. hajda s Romanem obstarávají kytary a pavel drtí basu. A hostů je na desce ještě víc. Jenom na bicích a klávesách se podílely dvě trojice. Stejně tak basa není počinem jednoho člověka. Je to docela chaos. V bookletu jsem nenašel, kdo co nahrál, takže berte tyhle seznamy lidí s rezervou.

Čtyřicetiminutový disk je rozdělený do osmi písní. Všemu dominuje pochopitelně ženský zpěv. Jedna zpěvačka zpívá operním sopránem, druhá pěje civilněji. Je to zajímavá kombinace hlasů. Z kolekce vyčnívá titulní „Noční jezdec“. Zaujal mě taky „Sen“, kde je nejvíc znát zmíněný soprán. Na pomalejší notu hraje „Žár“ s výrazným refrénem. Naopak nejsvižnější je závěrečná skladba „Mračna se stahují“.

Na debut je to opravdu dobrý matroš. Žádná vata.