Pan Optikum v panoptiku

• Číst 2397 krát

Trapně jsem se spletl. Nevím, co mě to napadlo, ale měl jsem dojem, že vím, co Vesper hraje a co nahrál na tuto desku. Jelikož jsem sám vyrostl třeba na Accept, měl jsem obavy, jestli budu ten správný posluchač pro tuto desku.. Jenže je to celé jinak. Věděl jsem pendrek, všech deset kousků na desce slyším poprvé a hlavně je to moc fajn deska, byť stylově úplně jinde nejen, než zmínění kovotepci, ale hlavně jinde, než jsem si nevím proč myslel.. Pro metalistu oddechovka, ale zase ne vycpávka zbytečného ticha. Chce to jen nebýt hlava dubová a poslouchat muziku ušima, ať už je styl takový nebo makový.
Nemám vůbec pocit, že by Vesper hrál „jako tihle a tamti“. Tak tedy jen pro představu, aby jste věděli odkud asi tak zhruba vítr fouká, bych to zařadil někam mezi Lauru bez zpěvačky, Tango, Deep Purple a některé muzikály..Tak. Teď jsem v tom možná udělal ještě větší guláš. Je to prostě dejme tomu poprock. Někde jsem tuším zahlédl i styl hardpop. Ale to jen opravdu pro hrubou představu..
Čím víc to poslouchám a dostávám do hlavy, tím víc se mi to zamlouvá. Ono to zase úplná rádiovka není. Hudebně budiž, to by asi jaksi neuráželo, ale texty jsou pro rádio myslím poněkud hlubší, než je dnes standart. Takováhle muzika často textově obsahuje jakési halekačky, což tady NENÍ a kapele za to děkuji. Líbí se mi. Fakt. Je v tom i trocha prostoru pro důvtip posluchačů, ale tématicky by to mohly zpívat i mnohem a mnohem tvrdší kapely. Takhle to ale funguje dobře. Navíc v tom fakt slyším jakési divadelní prvky a momenty a baví mě to. Deset poprockových kousků plyne moc příjemně a na začátku desky slyšíte dechy a na konci zase „odkaz na Párply“.
Nejdelší, poslední Pan Optikum má přes jedenáct minut a je obohacená o recitaci Jana Přeučila a trochu se to tváří jako medley několika skladeb.. Nevím, jak to je, ale nepůsobí to nijak divně.. Je to fajn. Osobně se mi asi nejvíc líbí Pilotka, Troskoid, titulní dlouhá Pan Optikum a Youtuber..
Ten krásně vystihuje refrénem současný stav nejen internetu.. Malá citace:
„Čím je to debilnější, tím více lidem se to líbí.“
Tahle deska ale je naopak hodně inteligentní. Snad to nevadí..