Staré pušky/ CD „Stálo to za to“

• Číst 2629 krát

Punkové básně

Krucinál !!! Už tři dny přemýšlím, jak přiblížit tohle album.
Nejdřív jsem si říkal, že to bude opět jedno z těch, které jsou jinde než já. Jenže čím víc to poslouchám, protože psát recenzi po prvním poslechu je kravinimum, tím víc se mi to líbí. S dovolením si vypůjčím info od samotné kapely:
Stálo to za to. Album, na kterém hostují legendy československého punkrocku Štěpán Málek (N.V.Ú), Koňýk (Zona A), nebo Whisky (Slobodná Európa) ... Cíl účinkujících byl od počátku jasný. Pokusit se zachovat punkrockového ducha skladeb a zároveň se pokusit vložit mezi staré známé, zaběhlé, už tolikrát omílané témata a na ně navazující fráze, kapku něčeho, pro tuto scénu jiného...jestli se nám to alespoň trošku povedlo posuďte sami....
Tak, tím bych mohl skončit, ale přeci jen to zkusím. Nadepsal jsem recenzi jako Punkové básně.
Přesně tak to na mě působí. Jakoby zánovní, undergroundový, samizdatový básník z oprýskaného činžáku, vzal banjo, ságo a třeba odřeného Fendera a udělal tuhle desku. Odkaz Ramones kapela sama přiznává, punkrocková scéna je víceméně daná, ale myslím, že právě to „něco jiného“ se povedlo. Tady je důkaz, že i o pivu ( Když to na mě přijde ) se dá psát hezky a s nadhledem, vtipem a ještě i něco sdělit. Co si budeme povídat. Frontman zrovna není zpěvák a místy je to na hraně, ale má důležitou devízu. Charisma! Já mu to prostě věřím i s tím jeho krátkým frázováním. Sbory dodají zbytek. Jedna z mála kapel, která mě i pobavila. Jinak čistě pro představu, zde slyšíte trochu punku, trochu Rolling Stones, country, ale snad i něco, co se tuším jmenuje gospel. A do toho všeho to ságo, o kterém se ví dávno, že do bigbítu pasuje.
Řekl bych, že texty, to charisma a neoposlouchaná melodika z toho dělají něco, co by mohlo nebo mělo mít větší úspěch. Ani jeden text není blábol a to ani ty veselejší. Spousta toho, co je v rádiu nesahá obsahem a volbou slov Puškám ani po kolena. Jenže právě na letošek kapela oznámila jen tři akce a odpočinek. Tak si zkraťte čekání třeba tímhle albem. Nezapomeňte ale, že není na první poslech a je to tak dobře.
Jo, ještě jedna věc. K písničce Holka s papírovou krabicí vám nenapíšu nic. Myslím tedy k její baladické verzi z desky. Poslechněte si jí sami. ( Klipová verze je bigbít.)

Pro Rockpalace