Vorazz CD: Obyčejnej den

• Číst 2468 krát

Tady udělám doufám vyjímku a dovolím si malinko psát o tom, jaká ta deska možná být mohla a ne jen o tom, jaká je. Sám nemám rád, když se dočtu, jaká deska být měla, ale nevím, jaká vlastně je. Pro jednou mi to odpusťte.
Už název a svářeč na obalu desky lehce napovídá, že na tomhle albu nepůjde o nějaké zásadní světová témata.. Spíš prostě o bigbít, každodenní myšlenky na straně jedné a pak vás čeká takové temnější přemítání na straně druhé. Kapela sama to označuje za dark rock. A proto je první skladba na albu motorkářská hymna 200 koní.
Ta ale opravdu funguje.. Ten refrén je nakažlivý a lehce uvízne v hlavě. Není jediný.
Mám pocit, že má ale mnohem větší potenciál, než se povedlo zaznamenat.. To platí pro víc skladeb nebo momentů alba. Právě 200 koní má myslím až davový potenciál, ale zaznamená je tak jeho třetina. Trochu života do toho umírání. Je to typ refrénu jako má třeba Harlej, ale měl by být zpívaný mnohem silněji. Takhle působí spíš zábavově. Druhá věc je, jestli o něco takového stojí sama kapela.. Třeba ne. Osobně bych ale tuhle skladbu a třeba titulní Obyčejnej den zkusil dát k dopracování někomu jinému do studia, někomu kdo řekne, že sem se ještě hodí tohle a tady to uděláme takhle.. a udělat singl. Klidně může znít trochu jinak než toto CD a možná by to stálo za pokus. Nadhled a nápad někoho mimo kapelu by to mohl posunout zase o kousek jinam. Ty písničky nejsou k zahození. Celek zní vlastně docela příjemně. Přirozeně. To bude správné slovo. Jen si myslím, že by měl někdo dohlídnout na detaily. Místy je intonace na hraně, někde se z toho dalo myslím dostat víc. Větší sílu. Je ale možné, že právě to kapela nechce.. Nevím. Ještě to album nemám v hlavě celé, ale některé skladby nebo jejich části jsou fakt celkem příjemné. Docela se mi líbí, když zní mužský i ženský zpěv společně.
Trochu bych rýpnul ne do textů, ale jejich zpracování. ….. bys ho zabil. Na to jsem alergický. Čeština bez podmětu. Někde si možná autor ještě mohl dát trochu času a zkusit některá slova nebo věty podat jinak. To je případ třeba Zvoníka, ale dejme tomu. Dá se to přežít, jen někde kapela prodala slabiku, či slovo za formu.. Za to, aby se vešla s textem do muziky. Další je právě třeba Obyčejný den, ale zároveň se mi tu moc líbí protažený ženský hlas při opakujícím se refrénu.. Takových momentů- trochu v pozadí, najdete víc. Jsou příjemné a i ty písničky si umím fakt představit jak v klubu, tak na náměstí nebo na motosrazu.
To nejcennější- písničky a nápady, kapela má. Ani na chvíli jsem neměl při poslechu pocit nějaké umělé vykalkulovanosti nebo že by se kapela nějak přetvařovala. Je to tuším druhá deska kapely. Tak s chutí do další práce. Docela se těším, co bude třeba za dva roky. Zdravím do Brna. I zítra bude jen další Obyčejnej den, tak si u pivka nebo třeba v autě klidně dejte chvíli Vorazz.

Pro Rockpalace