Rocktom - CD Jinej směr

• Číst 7362 krát

Jsme na zábavě. Nebo možná v autě na pohodové cestě s rodinou na víkend.
To je směr, kterým se myslím ubírá tvorba kapely.
Na desce uslyšíte celkem čtrnáct písniček, poklidný pop-rock, který nemá moc rušit, můžete ho poslouchat u stolu, na baru, nebo si jít zatancovat. Přesně tomu je zde podřízeno vše.
Písničky mají jasně danou a čitelnou formu, melodie a víte, že vás nic nevytrhne z této kulisy. Nikdo na sebe nestrhává zvýšenou pozornost a všichni hrají to, co je třeba k tomu, aby kapela v pohodě a bez stresu odehrála, co potřebuje. Nutno říct, že to celkem funguje a docela dobře se to poslouchá. Nikdo se nehoní, nikdo s nikým nezávodí, nepokouší se otáčet rytmus nebo posunout důraz. Ani zpěvák se nepřetrhne a tam, kde je třeba, lehce vypomůže další hlas. Myslím, že je slyšet, že jako celek je kapela silnější a umí si vyhovět v zájmu písničky. Pokud chcete pohodovou pop-rockovou kulisu, je to přijatelná volba.
Na mě to ale působí vše jako záměr.. Hlavně nevybočit, dnes hrajeme fotbalistům a zítra na hasičském bále.. Je to muzika na letní parket, k pivku a párkům a pokud si chcete zatancovat, jde to. Přijde mi to jako rockovější verze plesové kapely. Polovinu té desky totiž můžete hrát o půlnoci i na plese a nikomu to nebude vadit. Co mi ale možná právě proto chybí, je energie.. Jak z desky, tak z kapely jí sálá jen velmi málo. Vše je úhledně urovnáno, zvuk krystalický, to ano, hezký zvuk akustické kytary, ale opět... Moc to nedýchá, netlačí to. Na druhou stranu je jasný záměr posloužit posluchačům a ty písničky celkem příjemně plynou a nemusíte nic moc řešit. Je to prostě pro tento typ akcí fungující mustr a navíc s vlastní tvorbou. To je třeba ocenit. Texty se točí kolem vztahů, lahvinky vína apod., ale nejsou hloupé. Nejvíc asi zabírá třetí skladba v pořadí. Najednou. To je jasný singl a tím bych kapelu prezentoval v nabídkách.
Není třeba desku nějak hanit. Jen si musíte vybrat, jestli je to v danou chvíli správný typ muziky pro vás.