Motorband není černý nebo bílý

• Číst 7879 krát

Dnes již legendární kapela Motorband slaví 35. narozeniny teprve šestou deskou. Tuhle partu, kterou mnozí považují za skupinu, která nikdy nepřekonala debutovou desku, neúnavně žene dál kytarový sekerník Libor Matějčik.
Na rovinu je třeba uvést, že Motorband nehraje celých 37 let, měl několik pauz, protože kapelu sužovaly personální změny. A kompletní výměna jejich členů mezi pátou a šestou deskou nebyla zdaleka jediným personálním kotrmelcem. Aktuálně Motorband tvoří Libor Matějčik – kytary, zpěv, sbory, Karel Adam – basa, sbory, Ladislav Korbel – zpěv, sbory, Vojta Brázda – kytara, sbory a Standa Pliska – bicí.
Motorband tentokrát nahrával ve stále ještě novém studiu The Barn pod taktovkou Dana Frimla, který se postaral o mix a mastering. Tenhle panáček je skutečně mistr zvuku, z jeho studia vylézají zvukově naprosto perfektní nahrávky. Zvuk Černé a Bílé se skutečně povedl. Takhle se muzika Motorbandu doslova zařezává do kůže. Ještě musím zmínit, že o devět textů z celkem 14 písní se postarala fanynka tvrdé muziky Soňa Wantuloková, která má básnické střevo. Její slova mě skutečně mile překvapila a její texty jsou opravdu silné. Další songy otextoval Libor Matějčik a Helena Kubelková. Ani tyto texty nepostrádají náboj.
Zpěvák Láďa Korbel je velký talent. Motorband měl vždy silné hlasy. A Láďa zpívat opravdu umí. Zvládá i vypjaté pasáže a svůj hlas vůbec nešetří. Hodně se mi líbí závěrečná „Pravda nebo lež“, jejíž text dal desce název. Troufám si říct, že poznám Matějčikovu kytarovou hru. Má skutečně svůj vlastní a čitelný rukopis, přitom nejde o žádnou kytarovou onanii. Taky ale nejde o jednoduché odrhovačky. Libor umí zkomponovat silnou melodii podpořenou hráčským mistrovstvím. A členové kapely mu zdárně sekundují. Navíc se projevil jako výrazný zpěvák, když nazpíval velice emotivní baladu „Díky vám“.
Není to deska na první poslech, ale s každým dalším poslechem se mi Černá a Bílá líbí víc a víc. Jedná se o zralý materiál, žádnou rychlokvašku.