Luděk Folkman - Karma

• Číst 7449 krát

Covidové album, jehož dokončení do finální podoby prý nebyla snadná práce. Přerušení nahrávání v jednom studiu a dodělávání nahrávky jinde, například. O tom už tu ale v jiném článku zmínka je.
Stejně tak základní info od samotného autora.
Tedy k samotným písničkám. Je jich tu celkem čtrnáct a lze z nich cítit inspiraci Harlejem. Už předchozí spolupráce s Šafrdou to myslím též potvrzuje.
Muzika na téhle placce je cíleně zaměřená na klasické zábavové publikum, které má, řekl bych alespoň šest piv v sobě a chce si na letním parketu zatancovat, dát si panáka a případně se poohlédnout po nových láskách. Alespoň do rána.
Muzika sama je celkem v pohodě. Co je potřeba zahrát, to tu je slušně zahráno.
Horší pořízení mám ale s texty.
Většina jich je psána stylem, jakoby vznikly po pár pivech ve čtyřce hospodě. Přitom je slyšet, že je nepsal hlupák, dal si s tím práci, ale výsledek mě bohužel nebaví, i když se skáče od jedné cílové skupiny ke druhé, aby se co nejvíc rozšířil okruh případných zájemců. Na rozdíl od Vládi Šafránka, který uměl skloubit myšlenky s vtipem, se to tu ale Luďkovi přes veškerou snahu nějak nedaří. První písnička je pro motorkáře, druhá pro vodáky, další pro závisláky na internetu. Možná to má být místy vtip, jako třeba právě You Tuber, ale ono to nějak nezabírá a jako vážný text už vůbec ne. „Krmivo dolejt, škebli do blembáku..“ „ Abych se tu nenudil, tak jsem se jim vytlemil“ . „ Řeka teče, slunce peče“. „ My jsme parta hovad, co se večer zduní.“ Tolik pár citací z písniček na albu. Možná je to přesně to, co vás bude zajímat a bavit na tom parketu nebo v sokolovně, mě to ale nebere. Vůbec. Poctivě to album poslouchám asi podesáté a nedokážu vybrat, co bych doporučil. Možná, že nakonec jo. Jsou tu dvě balady, které sice nejsou můj šálek čaje, ale Poruchy i Na doživotí přeci jen alespoň tématicky vybočují a budou na zábavě fungovat. Ploužáky tam fungovaly vždycky. Nechci to hanit, čtrnáct písniček dalo dost práce a každý, kdo se snaží dělat vlastní původní tvorbu si zaslouží minimálně v některých ohledech respekt. Jak jsem už zmínil, možná to pro vás bude super. Já jsem ale někde jinde.