PARADOX - Tak se dívej (2014)

• Číst 2066 krát

Plzeňská kapela Paradox vznikla již takřka před čtvrtstoletím, konkrétně v roce 1990 a až na krátkou přestávku na sklonku minulého století, působí na domácí scéně do dnešních dnů. Za dobu její existence prošlo skupinou docela velké množství muzikantů, kteří se později dokázali prosadit nejen v regionálním měřítku. Za všechny je možné jmenovat například kytaristy Radka Kroce (Kreyson), Standu Marhouna (ex - Macbeth), bubeníka Radka Sladkého (Törr), basáka Romana Velinova (ex – Ferat, Fata Morgana, Tudor, momentálně člen E.O.S.) nebo zpěváka Petra Koláře. Od počátečního, spíše heavy/speed metalové vyznění, kdy na akcích vyjma vlastního repertoáru zněly i skladby od Helloween nebo Iron Maiden, se kluci v průběhu let posunuli směrem k rockovým, či hardrockovým vodám, ovšem hutný spodek s výraznými melodiemi a říznými kytarovými riffy v jejich tvorbě i nadále zůstává. Je až s podivem, že, za bez mála 25 let činnosti, se Paradoxu podařilo pořídit pouze dvě alba.

Tím vůbec prvním bylo v roce 2004 vydané CD „Noc v mých očích", tím druhým pak letos představené album „Tak se dívej", které mimo jiných obsahuje i píseň „Šašek a král", jenž pochází z počátků skupiny a byla takříkajíc prvním výrazným hitem Paradoxu, s nímž úspěšně bodoval v regionálních rádiích. Jen je velká škoda, že aktuální placka, na níž se čekalo dlouhých 10 let, obsahuje pouze stejný počet songů, v délce lehce přesahující půl hodiny, protože kvalitního materiálu, který by si zasloužil zaznamenání na CD, má skupina mnohem více. Od již zmíněné krátké pauzy táhne Paradox především trio Tonda Vainar (zpěv, zakládající člen), Miloň Šterner (kytara, ex – Arakain, Moriorr) a Franta Rendl (baskytara, ex – Tanit, Doomsters), které momentálně doplňují kytarista Tomáš Krauz a bubeník Milan Bošek.

(MICHAL FILIPI)