VIGO - Pekelnej mejdan (2014)

• Číst 1967 krát

VIGO produkuje rock první kategorie

Tak jako pohádkový Vigo z Arabely, čili čaroděj první kategorie, tak i jihlavská parta stejného jména představuje neméně kvalitní porci hard rocku v podobě aktuálního alba Pekelnej mejdan. V diskografii kapely jde o třetí počin. Jedná se o klasický hard rock se silnou vrstvou kláves. Členové Viga už sice nejsou žádní zajíčci, právě proto předkládají svým fanouškům vyzrálou muziku. Kytarové riffy místy evokují hard rock z přelomu 70. a 80. let. Hudba je většinou dílem kytaristy Ládi Křivánka. Své klapky k dílu přiložil i klávesák Petr Pohanka. Jedním songem přispěl i basista Petr Ház. Texty jsou trošku klišé. Názvy jako Templáři, Hejbni kostrou, Noční můra nebo Upíří láska vypovídají, o čem jsou. Samostatnou kapitolou jsou dvě hymny na konci desky. První je věnovaná FC Vysočina a druhá hokejistům jihlavské Dukly. Nemám nic proti zdravému patriotismu, na této desce se Jihlava objevuje ještě v písni Jihlavský pivovar. No nic, holt fandím úplně jiným barvám. I když pivko prodávané pod značkou Ježek si občas dám. Na druhou stranu uznávám, že kapela má talent sepsat silnou píseň s pěkným kytarovým motivem podpořeným šikovnými klávesami. Refrény jsou snadno zapamatovatelné. Dovedu si představit rockovou tancovačku s Vigem a hroziče pod pódiem, stejně jako zamilované páry ploužící po parketu. Balada Přísahej je k podobným činnostem jako stvořená. Asi největším hitem je píseň Upíří láska se silným motivem kláves ve stylu třeba legendárních Švédů Europe. Rychlé tempo skladby se vymyká hard rocku. Zde kapela zabrousila až do vod heavy metalu. V ploužáku Světla přístavu, kterému dominuje sólová kytara, mi trochu vadí všudypřítomné klávesy. Závěr desky patří již zmíněným hymnám jihlavského fotbalu a hokeje. S dovolením tuto speciální disciplínu hodnotit nebudu.