FÉNIX - ČÁRA NENÍ ZEĎ (2013)

• Číst 2230 krát

Z popela vstává Fénix, který tvrdí, že Čára není zeď

Přesně tuto pravdivou hlášku si vybrala kapela Fénix z Jičínska pro název své aktuální desky. S titulem koresponduje i hlavní motiv obalu, který poměrně jasně a přitom vtipně vystihuje podstatu věci. Hlavně motorkáři rychle pochopí, o co jde. A s tím vstáváním z popela to není tak horké. Kapela hraje poměrně často a bez větších přestávek už 15 let. A to je už důvod ke gratulaci. Nejde tedy o žádné nazdárky, ale o partu protřelých muzikantů. „Čmeláka" můžete znát ze starší sestavy chlumecké party Epitaf.
Skupina Fénix hraje v sestavě Pavel "Čmelák" Bělík – basa, Lukáš Vagenknecht – bicí, Jirka "Syčák" Mizera – kytara, Martin Petřina – kytara, Ondra Sehnal – zpěv.
Ale zpět k vlastní nahrávce. Po vyloženě divném intru následuje silná riffovačka Čára není zeď. Pěkná škola heavy metalu. Pil jsem celou noc má výstižný text. Mockrát jsem si po propité noci nadával, proč toho chlastu bylo moc. Text písně Jsem šťastnej mi mluví z duše. Rád vzpomínám na bouřlivá léta, ale už mám jiné priority, podobně jako o tom zpívá Fénix. Z tohohle songu mi normálně běhá mráz po zádech.
Na desce nechybí ani balada Jedem dál, ta mi ale mezi ostatní skladby moc nezapadá. Podobně rozpoačitý jsem i ze závěrečné písně Jaká jsi. Zde se kapela prezentuje v takovém písničkovém duchu. O heavy metal opravdu nejde. Věřím, že se to někomu líbit bude, já ale tyhle dva songy klidně příště přeskočím. Ještěže je mezi nima solidní motorkářská hymna Holka v kůži.
Doufám, že Fénix jen tak do popela ještě dlouho nepadne. Čtvrtá deska v diskografii má pouhých 30 minut, ale i tak má své kouzlo a fanouškům melodického metalu se bude líbit.