SALIERI - Strážci času (2014)

• Číst 1959 krát

Salieri přichází se zamýšlenou rockovou trilogií

Velice zajímavé a hodně netradiční dílo je zaznamenané na CD rockového projektu Toma Hansena Treichela a kapely Salieri, který nese název Zajatci času. Tento disk by měl být prvním albem zamýšlené trilogie. Deska vznikla v září až prosinci 2014 ve studiu Smaragd a vyšla vlastním nákladem kapely v roce následujícím.
Projekt je výjimečný tím, že se jedná o ucelený fantasy příběh, jakousi rockovou operu. O pěvecké linky se postarala řada výborných zpěváků rockových kapel přibližně z východočeského regionu a částečně i ze středních Čech. Je to taková Avantasia po česku a přesto svá.
Posuďte sami. O jednotlivé role opery a zpěvové linky se podělili hlavní zpěváci Jirka Nerwick Steklý ex Brilien a Awarron, Luboš Suchánek z Komunálu, Ondra Marek z Roxoru a Telegrafu, Jarda Vyhnánek z I.D.M.I. bandu a Olin Rokyta z Komatu nebo Skylly. Ženský hlas obstarala Drahomíra Plauterová z Dargis. Na sborech se ještě navíc podíleli Radek Drobný, Pavla Novotná a Tom Treichel (spoluhráči z Epitafu). O muziku se postaralo kvarteto Tom Treichel – kytary, Pavla Novotná – klávesy a flétna, Monika Andělová – bicí a Rosťa Karban – basa.
Silné melodie se nesou celým albem. Kytary, klávesy, bicí. A většinou se jedná o pěkné kvapíky. Speed metal se symfonickými prvky ovládá Salieri podle mého názoru dokonale. Někomu tato muzika může přijít nezajímavá, nebo ne nepodobná německým vzorům. Mně se však líbí. Podobných projektů na naší scéně určitě není mnoho. Rozhodně nejde o tuctovou záležitost. Vyloženě se těším na druhý díl.