Haxna – Poslední večeře přeživších (2015)

• Číst 2280 krát

Kapela se skvělým názvem Haxna přichází s třetí nahrávkou v pořadí. Po eponymním demu z podzima 2012 následoval pouze digitálně realizovaný singl, který opět neměl žádné zvláštní jméno. Singl vyšel v roce 2014. A na podzim 2015 přišla kapela ípíčkem „Poslední večeře přeživších". Hrozně se mi líbí název kapely. To je prostě pecka mezi oči, která mě vrátila o několik desetiletí zpět do mého dětství, kdy jsme s kamarády hrávali fotbal a snad každý fotbalista ví, že mezi slovy haxny a párky je rovnítko. Pro čtenáře této problematiky neznalé uvedu, že heslo „Vem ho přes haxny nebo přes párky", znamenalo výzvu k faulu přes nohy. Tedy přestupku ve fotbalové hantýrce známého též jako kosa. Ale dost bylo jazykově sportovního okénka.

V hudebním světě je Haxna metalová kapela z Klatov, za kterou stojí jako producent Miloš Bešta, tedy frontman další klatovské kapely Asmodeus. A jeho vedení je zárukou kvality. Protože nemám k nahrávce booklet, nemohu proto použít žádné další okolnosti jejího zvyku. Zvuk cédéčka je moderní stejně jako samotná muzika. Jednotlivé skladby neoplývají bůhvíjakou stopáží. Na 16 minut se jich vejde hned šestice. O to jsou ale songy údernější. Styl by se částečně dal označit jako metal, k čemuž přispívají také deklamované texty a skandované refrény. Navíc je muzika opravdu houpavá a přitom zůstává technicky vyspělou. Nepostrádá ani výrazné změny tempa stejně jako velmi solidní melodie.

Z šestiskladbové kolekce se mi nejvíc líbí „Slender man", který je opravdovým králem této desky a pak hned následující skladba „Jeden svět" s melodickým refrénem. Výrazná je též závěrečná píseň „Závislej", kterou podbarvují klávesy. Budu se těšit na plnohodnotnou desku kapely Haxna. Tohle beru jako takový předkrm před výtečnou hostinou. Snad se dočkáme i digestivu