Hard Mok to je pořádně našlápnutý hard rock

• Číst 2671 krát

Kapela Hard Mok z Dřítče na Pardubicku není pro mě úplně neznámá, ale pravdou je, že jsem dosud měl tu čest znát jen její jméno. Její kořeny sahají do roku 2010, který skupina považuje za vlastní rok nula.

Deska pod názvem „Našlápnuto“ vyšla v loňském roce a jedná se o debutové CD souboru.

HARD MOK působí v sestavě Michal Voigts – zpěv, Láďa Šmejda – kytara, Zbyněk Udržal – basa, Libor Vohralík – kytara, Michal Šeda – bicí.

Opravdu našlápnuté album se točilo v Haciendě u Miloše Dodo Doležala. To potvrzuje fakt, že to tahle parta myslí vážně. Nahrávka má velice dobrý zvuk. Kluci své nástroje ovládají. Byť se jedná o první plnohodnotné album HARD MOKU, jde o vyzrálou muziku. Kapele nejsou cizí sborové zpěvy, šikovní kytaristé umí vystřihnout pěkná sóla, jako za starých časů.

Komplet 14 skladeb dosahuje stopáže 51 minut. I když desce do hodiny mnoho nezbývá, v žádném případě posluchače nenudí. Kapela jen místy sklouzne k pop rocku. Jako třeba v písni „Báry“. Ta ale nejspíš bude hitem. Ambice na to určitě má. Povedená hymna nás rockových opilců. Mně se ale víc líbí „našlápnutější“ věci. Třeba v takovém „Iráku“ se mi líbí bublající basa.

Parádním duněním je skladba „Rocky“, ta se valí do uší, jako když Rocky mlátil do boxovacího pytle. Kytara v její druhé půli vykouzlí pěkné sólíčko a hlas vokalisty v samém závěru šplhá až k nebesům.

Na jůtůbku můžete najít kanál Hardmok, na které jsou dva klipy z poslední doby. Jde o regulérní video k písni „Propast“ a sestřih z vystoupení na hudbu „Miláček davů“. V „Miláčkovi“ jsou ke slyšení mohutné sborové zpěvy a zapamatovatelný refrén. Dále mě zaujala závěrečná píseň „Hrdinové“, která je zvláštně poklidná, i když sólová kytara zde také zakvílí.

Jo a název kapely HARD MOK evokuje jakýsi tvrdý mok a tím kapela bezpochyby myslí vlastní značku piva, kterou vaří spřátelený pivovárek. Kapela ale z piva nemá žádné tantiémy, proto ani tomuto pivovaru nebudeme dělat reklamu. Až budu mít příležitost, tak moc rád ochutnám.