Harlej tvrdí, že Hodný holky zlý kluky chtěj

• Číst 2691 krát

Harlej vydal novou desku se skvělým a pravdivým názvem „Hodný holky zlý kluky chtěj“. Výhodou této léty prověřené party jsou skvělé texty a smysl, na kterých je znát smysl pro humor stejně jako originalita a nápaditost jejich autorů. Přesně v tomhle duchu se nese nová fošna. Je udělaná hodně na pohodu.

Představovat kapelu Harlej je nošením sov do Athén, sice nevím, proč se to tak říká, ale význam tohoto pořekadla je mi jasný. Opakování je ale matkou moudrosti, takže sestavu tvoří Tomáš Hrbáček – zpěv, Tonda Rauer – kytara, Milan Hoffmann – kytara, Kolinss – basa, Libor Fanta – bicí. Po letech si s Harlejem brouknul i Vláďa Šafránek, i když jen v titulním songu.

Cédo začíná možná nečekaně krotce. „Strážní andělé“ však mají geniální text Tomáš Miřátského. Schválně se do toho zaposlouchejte. Jeho slovní obraty mám rád. Proto se mi taky líbí živější „Stává se stává“. Jinak stálý textařský tým Harleje už zřejmě trvale doplnila dvojice Kuba Ryba a Pekař. Ty asi představovat nemusím. Typickou „hárlejovkou“ je halekačka „Možná“ právě s jejich textem. A textařskou perličkou je i „Bali“. „Zabalit si na Bali“ Taková práce s češtinou mě prostě baví.
Hudebně jde o starý a stále dobrý Harlej. Tahle kapela zraje jak víno. Já sice vínu nerozumím, ale říká se to. Tak to tak asi bude. Překvapila mě balada „Máme to spočítaný“ se ke slovu dostal smyčcový kvartet Gadrew way. Tohle Harlej asi živě hrát nebude. Naopak vsadím fusekle, že z „Gentelemana“ bude hit a ten živě prostě musí znít. Haha, to byl pokus o rým!

„A vona ví“ má taky koule podobně jako „Bang bang“. Skvělou jízdou je „Tak už mě spoutej“. Šafránek se podílel i na hudbě předposlední skladbě „Odcházím“, ve který si i zazpíval. Šafrda je v tomhle kuse naprosto nepřeslechnutelný. Prostě je to starej dobrej Harlej. Poslední „Parlament“ napsal kompletně legendární punkáč Petr Hošek, a to je asi největší řezničina na týhle fošně.

Harlej aktuální deskou nijak zvlášť nepřekvapil, potvrdil svoji kvalitu. Najdou se jistě její milovníci stejně jako kritici. Mně se Harlej líbí, takže se hlásím k první zmíněné skupině. Jak to máte vy?

pro Rockpalace Jan Holý