Lucrezia Borgia - V erbu lva

• Číst 7294 krát

Nechte se vtáhnout do daleké výpravy s chrabrým Bruncvíkem, na jeho pouti světem, aby získal lepší znak pro naší zem. S kouzelným mečem (který dostal od krále Olibriuse, který na požádání srazí všem nepřátelům hlavy. Meč se po Bruncvíkově smrti ztratil, podle některých verzí je zazděn v mostním pilíři, podle jiných byl hozen do Vltavy, další legendy jej spojují s blanickými rytíři tím, že se objeví, až bude Čechům nejhůře - jak by řekl Cimrman, ale jak poznat, že už to nastalo) bojuje proti obludám a příšerám, když zabije strašného draka, získá silného spojence v podobě lva a tak se lev dostane i do znaku erbu. Tolik zhruba opakování z Jiráska.
A jak se s tímto tématem poprala Macečkova Lucrezia Borgia? Víc než výborně. Na více jak 120ti minutách vám nabízí nejen výborné melodie, tu tesknou baladu – Když zemřel kníže Žibřid, aby následně až hard rockový rytmus vyprávěl o Strážci duší…Muzika je opravdu výborná a nenudí ani na tak dlouhé stopáži. Výborné jsou i principálovy (Tonda Maceček) texty. Nedochází ke klišovitému veršování, prázdná slova o ničem…, texty mají obsah a nutí vás pozorně poslouchat. Celé 2 album je pojaté jako příběh, do kterého vtipně a zajímavě vstupuje vnuk a děda, který mu vlastně celý příběh nejen vypráví, ale nás i provede.
A kdo postavám propůjčil hlasy? V roli Bruncvíka si zazpívá Jiří Zonyga. Milan Schelinger, Zdeněk Kluka (Progres 2), Roman Dostál (Oboroh) a Kamil Tomek se podělili o role protivníků, s nimiž se chrabrý Bruncvík, během svých dobrodružství, vypořádává. Vypravěčem příběhu, v roli kmeta, je znojemský divadelník Antonín Míček, jeho vnuka namluvil Ondřej Svoboda. Opět zahostovala i spousta muzikantů. Zdeněk Mařík na baskytary, Mirek Kratochvíl - trubka, Karel Kratochvíl, Aleš Chmelík, Martina Boudná, Marie Kotasová… netřeba nic komentovat a rozebírat.
Album nenudí, ba naopak, máte chuť si ho stejně jako dobrý příběh poslechnout ještě jednou. Nese se v duchu folk/rocku, místy až středověké hudby a některé pasáže mohou hraničit až s heavy metalem, i díky tomu je album velice pestré a sedne do obsahu textu.
Za zmínku stojí i přebohatý mnoha stránkový booklet, kterými je ostatně Lucrezia známá. Ilustrace, fotky, texty… všechny informace, které potřebujete, tam najdete.
Lucrezie je vůbec známá velkolepými tematickými eposy, ať to byly v minulosti Hoj Velká Moravo, nebo 2CD Pověsti o Obří hlavě. Vše naprosto výborné, jak se už Macečkova rukopisu stalo pravidlem, ono se stačí podívat na You Tube na velkolepý krátký film Husité. Před tímto člověkem smekám.