Mlhavé příběhy EMERALD SHINE mi projasnily den

• Číst 2284 krát

Je krátce po Velikonocích a já sedím netradičně doma a ne v práci. Prostě se mi to tak sešlo. Venku zuří vichřice, tak proč bych si nepustil nějakou muziku.
To je ta správná chvíle na to, přehrát si aktuální desku novojičínských EMERALD SHINE – Misty tales, tedy Mlhavé příběhy.
Nepříliš objevný obal ukrývá sestavu, která vypadá hodně zajímavě. Posuďte sami! Leena - vokály, flétny, píšťaly, akustická kytara, Ritchie - harfa, vokály, Radek - baskytara (2013), Kamil – bicí, Dušan - kytara, vokály, Klára - housle, vokály. Tedy dvě holky, flétny, píšťaly, hafa, housle a k tomu rockové nástroje kytara, baskytara a bicí. Hodně zajímavá kombinace. To by mohl být pěknej mazec.
A je tomu tak. Výbušná muzika plná překvapivých postupů. Tahle parta nápady nešetří. Je to dané asi složením nástrojů, ale tohle se hned tak neslyší. Originál do posledního coulu. Stylově by se to dalo označit jako folk metal. Tomuto ranku se u nás moc kapel nevěnuje. Ale v poslední době jsem jich pár recenzoval. V paměti mi utkvěli skvělí Wolfarian nebo Cruadalach.
EMERALD SHINE jdou svojí cestou. Hlavně nástrojovým složením se blíží mým oblíbeným ELUIVEITIE. Texty těchto Švýcarů jsou plné elfů a skřítků z tamních velehor. Podobně přírodní motivy byly i předlohou k textům EMERALD SHINE. Názvy skladeb jako „The elven king“ nebo „A lake far away“ hovoří za vše. To vše je zasazeno do silných melodií s tvrdým spodkem.
Dočista nevím, kterou skladbu vypíchnout. Svižný song „Voice of the muse“ nebo třeba téměř baladu „The song of fallen leaves“, která se taky pěkně rozjede. Kombinace kytar a smyčců je prostě geniální. Výrazným kytarovým motivem začíná „The only one“, která je rovněž protkaná strunami harfy.
Rozhodně by bylo zajímavé vidět EMERALD SHINE živě. To musí být naprostá pecka. Doufám, že se někdy uvidíme.