Oblivium Regnum – Zrádce

• Číst 7030 krát

Prvky death metalu se inteligentně mísí s prvky doomu, ale i klasického heavy metalu, to je EP kapely Oblivium Regnum (Ztracené království) - Zrádce. Album obsahuje čtyři skladby a co skladba, to jeden příběh z historie Přemyslovců.
Tvrdá, přesto hodně pestrá muzika, postavená na zvuku kytar, místy až „kulometné palbě „ bicích, doplněná growlingovým zpěvem.
Jak jinak může dobré album začít, než intrem ve stylu kostelního chóru, které hned od počátku navodí tajemnou atmosféru a navazuje na příběh o Břestislavovi a únosu Jitky. Dunivá muzika, silné kytary v pozadí stále zní kostelní chorál a nástup svěžího, čistého ženského vokálu, který se přidává k mužskému hlasu ve společném duetu a je krásným protipólem syrovému zpěvu. Pokračuje nám titulní Zrádce, zrada Prkoše, následuje bitva proti Sasům - Homburg. Závěr patří Poslední bitvě na Moravském poli, kde padl Přemysl Otakar druhý, o které se dá oproti předchozím skladbám říci, že jde o „baladu“, krásné kytarové „vyhrávky“ a text, vše dokonalé. Nejen zajímavá muzika, která často mění tempo, takže neustále drží vaší pozornost, ale velikou pochvalu zaslouží textař, který obsahově byl „svázán“ naší historií a texty se mu povedly na víc než výbornou! Jak obsahově, tak fráze ladí uchu a je dobře, že i přes „brutální“ zpěv je jim dobře rozumět. Jak muzika, tak texty psány „hlavou“, nešlo jen o to, zaplnil 25minut hracího času, ale dát těm minutám i smysl plnou náplň a to se tady povedlo.
Ač mimo můj žánrový rozsah, kapela Oblivium Regnum mi nezapadá do té „anonymity“ všech kapel podobného stylu. Tak za sebe říkám hodně dobré! Těším se, zda v budoucnosti kapela vydá plnohodnotné album s podobně dobrým příběhem.