PARADOXY - Je to na tobě ... (2014)

• Číst 2075 krát

Paradoxy odhodlaně tvrdí: Je to na tobě

V loňském roce vydala kapela Paradoxy z Chyšek aktuální desku s názvem „Je to na tobě".

Nedávno jsem recenzoval její starší tvorbu. Aktuální disk přichází s modernější podobou rocku. Přitom se sestava kapely nezměnila. Paradoxy hrají ve složení Petr Kortánek – kytara, zpěv, Martin Jindrák – zpěv, Tereza Kortánková – klávesy, zpěv, Jaromír Kabát – kytara, zpěv, Ondřej Piroutek – bicí, Petr Kabát – basa, zpěv a jako host Markéta Houdková – housle. Zdá se mi, že nahrávka má lepší zvuk ze studia AB records. Klávesové party již nezní tak archaicky.
Kapela přitom hodně staví své songy na černobílých klapkách. I když zvuk „hamondek", tak typický pro starší tvorbu, zazní na novince taky. Mnohem lépe zní i bicí. Taky hra bubeníka Ondry Piroutka je mnohem nápaditější než v minulosti. Líbí se mi balada Tisíckrát se snadno zapamatovatelným textem. Pěkné kytarové sólo zazní v písni Vím svý. Příjemně naléhavý je vokál Terezy Kortánkové ve sborech Proč se jen bráníš. Roztomilou legráckou je písnička Čuníci. Tady nejde o žádné „příbuzné" Nohavicových „prasátek", ale o takovou srandičkou. Titulní Je to na tobě začíná houslovým sólem, které přejde v klávesový part v kombinaci s akustickou kytarou. Ano, jde o pěknej ploužák.
Kapele nechybí ani vtipný nadhled, který prezentuje v textu skladby Kabáty nehrajem. To je odpověď na častý dotaz nejen na jihočeských tancovačkách. A Paradoxy opravdu Kabáty nehrají! Následuje další překvapení v podobě anglicky zpívané písně Queen of the dark, která se vymyká i hudebně a asi nejvíce z celého disku se přibližuje heavy metalu. Jedná se o pěkný kvapík. Jen mě trošku tahá za uši přepečlivá výslovnost. Úplně nejvíc se mi líbí Tvý lži, která začíná až speedmetalový sólem. Úplně mi to připomnělo německé „tykve". Ale nejde o kopírku. Z refrénu mi normálně běhá mráz po zádech. Tohle je fakt paráda pro moje uši. Zato outro zde nazvané Quattro je vaginovina na entou.

Celkově se mi Paradoxy líbí víc v rychlejších a ostřejších pasážích. Určitě nebudu sám. Teď „Je to na tobě"!