Revock z Vysočiny – dobrá známka punku

• Číst 2234 krát

Kapela Revock aktuálně vydala 28.01.2017 album a v ten samý den proběhl křest CD - Černá noc. Přesto, že na CD ještě neoschla tiskařská barva, kapela už pracuje na dalším materiálu. Hudebně se pohybují na pomezí punk-rocku. Vidět a slyšet je můžete převážně na Vysočině, ale občas také vyráží na výlet někam jinam. Je to tří členná kapela s novou obměnou kytaristy. Historie kapely sahá do roku 2015, kdy začala jako malá a mladá nenápadná punkrocková kapela s úplně jiným pozadím. Postupem času se pánové změnili a stojí to za poslech.

S touhle kapelou ze Ždáru nad Sázavou se znám teď už osobně, před pár týdny hráli u mne v „rockáči“ a s bubeníkem Martinem Janíčkem se znám už delší dobu. Klasická punkrocková kapela, mladí kluci…akorát mě zarazily jejich ovousaný tváře. Nevím, jestli je to teď v módě (nějak nemám jaksi poslední módní informace…to bude asi tím, že skoro vůbec nekoukám na zprávy a telku) takový typ vousů pod bradou, ale což, jak říkala babička proti gustu „žádnej dišputát“, nebo tak nějak. Jinak na mne působili dost příjemně, žádný namachrovanci ani rebelové, ale to už se teď v punku asi nenosí. Jejich vystoupení bylo živé, mělo šťávu a skoro ihned rozpohybovalo přítomné punkové soukmenovce. Jak na CD, tak i při živém vystoupení mě zaujala dost chraplavá basa, třeba cestou nastydla a sestava bicích Martina. Jelikož hrál na moje škopky, tak jsem se nejdřív zděsil, jak mi je skoro celý rozebral, a najednou tam zůstal ze všeho pomalu jen kopák.
Placka začíná intrem a oznamuje za ovací první skladbu „Zůstaň se mnou“… v nahrávce mi zpěv připadá dost utopený, ale jinak to má razanci. Hned následuje pomalu ve stejném tempu další punkrocková vypalovačka „Drsnej kluk“. Titulní píseň „Černá noc“ trochu vybočuje, navozuje trochu atmosféru temnoty a deprese…černá noc a myšlenek moc, na můj mozek útočí. Další věc opět začíná basou a nasadí klasické tempo, které vybudí do poga, které mě vždycky baví jak si kohouťáci pod pódiem poskakují a vrážejí do sebe, div se neporazí. To k tomu patří, to je ta správná známka punku, jak zpívají klasici.

Při poslechu další skladeb jsem trošku pozměnil názor. Ač nemám rád škatulkování kapel, tak bych REVOCK nasměroval spíš do šuplíku PUNK, i když tento typ kapel se poslední dobou zařazují sami spíš do punkrocku. „Vono“ to ale není zas tak důležité. Podstatné je že si jejich hudba vždy najde posluchače a o tom jsem přesvědčen a určitě o téhle mladé partičce ještě hodně uslyšíme.