Rocksana a jejich Poprvý

• Číst 2332 krát

Přiznám se, že živě jsem mladičké kvarteto Rocksanu ještě hrát neslyšel, jen samou chválu od mých kolegů, kteří měli to štěstí a Rocksanu viděli třeba s Harlej v Šeříkovce (report). O to víc jsem byl zvědavý na CD, které nám přišlo do redakce. A překvapení se opravdu konalo.

Výborný melodický poprock s neotřelými hudebními nápady, až je s podivem, co tito mladíci vyplodili. Čekal jsem jednoduchý bigbít s texty úměrnými k věku kapely. Deska je přehršlí výborných hudebních nápadů a aranží, které by hochům mohli závidět nejedni rockoví veteráni a deska je tak pestrá, že se nemáte šanci nudit, popř. si říci, kde jsem tenhle nápad už slyšel. A to na bicí hraje benjamínek kapely Adam, kterému je nyní 11 let!!!! Jinak dobře to hraje celé kapele.

Výborné, nebo určitě hodně dobré jsou i texty, které naprosto postrádají klišé dnešní mládeže, až kluky podezřívám, že jim je píše nějaký dospělák. A za co jsem kapele víc než vděčný, že plně využívají bohatý mateřský jazyk, nesnaží se rýmovat za každou cenu, padni, jak padni, jen když je tam rým, ale přemýšlí o obsahu. Hlasově kapela stojí na „nosovém“ hlasu Honzy Slepičky, který je opravdu velice příjemný a dobře ladí uchu a klasickém obsazení dvou kytar, bicích a basy. Deska je ve středně rychlém tempu, kapela se určitě neshlíží ve skupinách Slayer či Sodom. Zvolníme v pomalé baladě Hotovej a v Where Did You Go, kterou považuju za nejslabší skladbu CD. Hošíci, držte se svého jazyku a někam to dotáhnete. Anglicky zpívaný song mě šíleně tahá za uši. Vrcholem alba je u mne skladba Stoupáme a to nejen po hudební stránce, ale i po stránce textové a práce s hlasem, to je hitovka!

Každopádně dobré album, které určitě nesedne do uší ortodoxním kovotepcům, ale na ty si ani Rocksana nehraje, každopádně pokud chlapci vydrží, myslím, že Argema tu má potencionální konkurenci a děvčata parádní rockovou kapelu sestavenou z party hezounů. Těším se s čím Rocksana přijde na druhém CD a na jejich koncert docela určitě někam zajedu.