SCIENCE FICTION - I.N.R.I (2001)

• Číst 2087 krát

Science Fiction byli skutečným zjevením na české „metalové" scéně

Když se v roce 1998 zformovala pražská skupina Science Fiction, ještě asi nikdo netušil, že nebude mít zrovna dlouhého trvání. O dva roky později vydala demo Invaze, které se dnes velmi těžko shání ve sběratelských kruzích a v roce 2001 vyšlo jediné plnohodnotné album u firmy Globus International. Debut nesl název I.N.R.I. Tato zkratka má vícero významů. V tomto případě podle titulního textu soudím, že půjde o zkratku latinských slov Iesus Nazarenus Rex Iudaeorum, česky Ježíš Nazaretský, král židovský.
Science Fiction byli ve své době dočista zjevením. Jejich hudba totiž byla kombinací heavy a thrash metalu snoubící se s gotikou a atmosférickou muzikou hlavně díky poloze zpěvu a všude přítomným klávesovým partům. Nikdo podobný tady tenkrát nebyl. Proto je až s podivem, že se po debutu po kapele slehla zem. Z doslechu vím, že se kapela takříkajíc sežrala sama. Její členové se potom podíleli na nahrávkách víceméně deathmetalových projektů Dysmorphia a Oblomov.
Album I.N.R.I. nahráli Sience Fiction v sestavě Tomáš Husák – bicí, Martin fialka – kytara, Martin Kopejtko – zpěv, Petr Kopejtko – basa a Josef Křížek – klávesy. Podle fotek v bookletu byli tehdy kluci pěkný „ušáci", byť používali malování, tedy corpse painting.
Pojďme ale k nahrávce samotné. Ta vznikla ve studiu Kufr v dubnu 2001. O mastering se postaral legendární Dušan Vozáry ve studiu Aion. Úsměvně působí překlep na zadní straně cd bookletu, kde je uvedena Budoucnost jako „Budouctnost". Hudebně se jedná opravdu o netradiční mix napříč styly. Výbornými heavy riffy se pyšní song Samuraj. Povedeným melodickým kusem je Iluze. Silný refrén má Poslední soud. Pěkné kytarové sólo zdobí Prokletí. Asi největším hitem kapely byla bonusovka Cherokee, která pojednává o pohnutém osudu severoamerického indiánského kmene. Celkově bych řekl, že druhá půlka alba je hudebně přesvědčivější a textově zajímavější.