SEVEN - Nanovo (2012)

• Číst 1906 krát

Mladoboleslavští Seven stojí na rozcestí, přichází s deskou Nanovo

Tentokrát se mi do rukou dostala aktuální nahrávka mladoboleslavské kapely Seven. Nezaměňte ji s českobudějovickou partou kolem Honzy Kirka Běhunka. V případě kluků z automobilového města nejde o progresivní metal, ale jde o slušný rock. Měl jsem možnost vidět tuhle partu dvakrát živě. Na rovinu říkám, že živá produkce mě nebavila. Ale nová deska zní svěže. Dvanáct skladeb na ploše 46 minut je zabaleno do slušivého digipaku. Motiv obalu sice nedává smysl, ale modrá je prostě dobrá. Člověk si pod tím „modrým flekem" může představit téměř cokoliv. Co mě vyloženě překvapilo, jsou zpěváci Filip Šubr a Tomáš Kargl. Filip mi totiž v minulosti přišel jako sladce popový. Zde oba zpívají hrubším hlasem a to mi k dané muzice sedí víc. Texty jsou příběhy ze života, které jsou celkem umně sepsané a lehce zveršované. O jejich autorství jsem v bookletu nenašel ani slovo. Dalším překvapením jsou některé anglické texty. Nevím, ale mám dojem, že kapela dosud zpívala pouze česky. Angličtina sice zní světově, ale tady mi prostě nesedí. Navíc mi vadí výslovnost. Nejsem sice bůhví jaký angličtinář se státnicí, ale jazyku Shakespeara zatím ještě rozumím. Možná by mi někdo vysvětlil, že se jedná o slang v australské buši. Pro to mě tahá za uši. Tamtamy z tábora Seven hlásí určité rozpory v kapele. Prý se kluci dohadují, jestli má cenu pokračovat nebo jít jinou cestou. Má to cenu, z nahrávky dýchá pořádná porce hudebního umu. Je překvapivě barevné. Velmi se mi líbí písničkářská podoba skladby Čert aby to vzal s harmonikou. Předchozí Řadovej DJ zase brousí hrany funky. Místy se objevuje téměř rapovaný zpěv. Chtělo by to dobrého producenta, silnou osobnost, která by kluky dokázala ukočírovat. Nápadu má kapela spoustu, jen se všechno k sobě nehodí. V každém případě se jedná o zajímavou a hlavně hodně pozitivní muziku a to píšu naprosto bez uzardění. Popík je pryč, tady jde o inteligentní rock. Dovedu si představit podobnou muziku v rádiích. Možná zkusím vyrazit i a nějaký koncert.