Solar System hraje rychlý, melodický, kytarovo-klávesový metal tak, jak ho z této hudební škatulky určitě znáte. Rychlé kopáky, rychlá kytarová sóla a vše podmalovávají klávesy.
Dle obalu alba vznikla nahrávka ve studiu kapely, ale mastering dostal na starost Roland Grapow. Tím je podtrženo to, co jsem napsal úvodem.
Skupina hraje jak z partesu, pokud máte tuto metalovou škatulku rádi, bude se vám asi album líbit. Splňuje všechny technické parametry na mezinárodní úrovni.
Jedenáct skladeb, ze kterých je slyšet, že chlapi přesně ví, co chtějí dělat a na jaké úrovni se chtějí pohybovat.
Témata textů se vyhýbají laciným alkoholovým blábolům a snaží se o jasné sdělení, což je moc fajn.
Sice nemám nic proti rychlým skladbám, ale osobně se mi teď nejvíc líbí Jen ty víš jak to bolí a Kusy křídel, což jsou paradoxně asi dvě nejpomalejší skladby letošního alba.
Riziko tohoto rychlého hudebního stylu totiž vidím v tom, že hrozí jednotvárnost a přesně k tomu zde v mém subjektivním pohledu došlo.. Kromě těch zmíněných dvou nedokážu ani po asi pátém poslechu rozeznat, jestli hraje druhá nebo osmá skladba alba.. Tady vidím rozdíl oproti třeba klasice stylu. Když si pustím Keepery, tak po pár tónech vím, která skladba jede, protože melodie nebo riff je jasný a platí to dnes už po desetiletí. Tady to tak není. Tedy ne, že by se měly hrát nějaké bezduché popěvky, ale nějakou fakt jasně danou melodii, podle které poznáte píseň nebo dokonce album i za pár let tu teď neslyším.
Je to mnohem, mnohem lepší album než většina těch, která jsem letos k poslechu dostal, ale nemohu se zbavit dojmu, že je vše podřízeno právě té stylové škatulce, formě, a celek zní trochu jako práce na zakázku. Jen těžko se mi totiž na albu hledají nějaké osobní emoce a ty jsou pro mě v hudbě základním stavebním kamenem. Jsou zde superrychlá sóla, kde zní hromada tónů, ale bohužel si z nich nepamatuji žádný motiv nebo melodii.
Celkově tedy mám pocit, že tu uslyšíte perfektní muzikanty, šlapající kapelu, která vytvořila velice kvalitní produkt, který snese mezinárodní kritéria, ale bohužel „jen“ produkt. No, a já potřebuji v hudbě slyšet „něco víc“. Je ale možné, že jsem v tomto ohledu trochu exot, takže se dá předpokládat, že spoustě bigbíťáků, kteří mají rychlost rádi se bude album líbit bez problému.
Trochu mě zarazilo, že byť je na albu rok 2020 a odkaz na web skupiny, při najetí na něj je nejnovější info z 21.9. 2015, takže pátrat dál musíte po novinkách sami i jinde.
Čili, pokud se mi podařilo nastínit, jakou muziku zde dostanete aniž bych pitval každou skladbu, fajn. Ostatní je tradičně už na vás.