Střemhlav do crossover

• Číst 2254 krát

Tato fantastické čtyřka výjimečných osobností se v lednu roku 2014 jala spojit své síly a založila historicky první české superhrdinské hudební uskupení s názvem RENG'D'BENG! Svou hudbou hodlá ve světě šířit a podněcovat spravedlnost, dobro a lásku k moštu, polévce s krutony, Rumcajsovi a kinematografii Chucka Norrise do roku 1991! Nevěříte? Tak slyšte! Kde? Na debutové desce “A jako Eva“, která vznikla o prvním červencovém týdnu 2014 v lipovském studiu ŠOPA. Tak viďte! Kde? Na koncertech či v našem pololetním semi-komiksu "Reng'd'Beng! Road: Fan(t)a(s)tická čtyřka útočí", který vznikl o druhém červencovém víkendu 2014 v blízkosti naší milované domoviny - ZEMĚ! Po natočení druhé desky s názvem "Naopak" v létě 2016 se pak tento spolek vyzrálých elegánů přejmenovává na STŘEMHLAV a jde do toho, jak jinak než, po HLAVĚ! (slova kapely )

Fantastická čtyřka, jak se nazývá kapela Střemhlav z Jičína, vydala svoje druhé album Naopak. Marně hledám booklet,možná je to asi záměr, že žádný nevidím ani na bandzone.cz. Ale při troše Sherlockého hledání jsem našel.
Obsazení :
MATĚJ - Citera, Jódlování
Mastix - Niněra, Jódlování
pEpE - Kontrabas, Growl
miki - Bonga, Bells, Triangl, Dřívka

Tak při poslechu první věci jsem se trošku vylekal, jako kdyby na mě vyskočil 20ti hlavý orchestr, ale to bylo jen tím bohatým aranžmá, poté jsem se snažil rozpoznávat jednotlivé nástroje. Při druhé skladbě už jsem byl připraven na cokoliv i na vládní krizi a říkám si, že mě už nic nemůže překvapit. Ale překvapilo! Nástup hardrockových riffů a pak zase sjezd jinam. Faktem je že mě druhá písnička docela nadchla svojí dynamikou. Další song mě přenesl na nějaký air open nejspíš u nějakýho hradu, sedím na trávníku, popíjím pivo z kelímku, objímám svojí holku a pokyvujem se do rytmu, prostě pohodička. Ale pak jsem se probudil a kouknul se do šuplíku, jestli mi nezmizeli lístky na Metalfest do Plzně…ha ha ha

Postupně, jak jsem se tím CD prokousával jsem pochopil, že tohle je čistokrevnej crossover. Každá pes jiná ves. Dokonce se ti psi střídají i v jednotlivých skladbách a neříkám, že nesympaticky. Velké plus za mě má zpěv a vokály. Vždy budu obdivovat vlastní tvorbu a české texty. Vím z vlastní zkušenosti, že to není prdel něco takového stvořit, napasovat do sebe aby se to dalo poslouchat a pak to hrát a hrát před lidmi a sledovat jejich reakce. Jiná cesta pro tisíce a tisíce kapel tady není, protože většinu rozhlasových a televizních stanic na pár století obsadili songy, které bud nemají žádnou morální hodnotu nebo mají letité vousy až na zem a jsou neustále omílány dokola a pár vyvoleným jedincům se z toho plní akorát kapsy.

Takže střemhlav do víru hudebního showbyznysu těmto kapelám asi nehrozí ale je jen na nás posluchačích, kterou muziku budeme poslouchat. A tahle placka se fakt poslouchat dá.